doupto.com 15k$ video contest

יום חמישי, 3 ביולי 2008

מחיקה לנצח עם Shift+Delete על מק


נמאס לכם כל הזמן למחוק ואז לרוץ ל "Empty Trash"?
האם שמתם לב שאי אפשר לרוקן מהפח פריט אחד אלא את כל הפח או כלום, האם רציתם למחוק מהפח רק פריט אחד (או יותר) מבלי לרוקן את כל הפח?
זאת אחת הדוגמאות לתכונה שאפל לא דאגה לה, ומאוד חסרה למומרי חלונות (Windows Switchers).

טוב, אז הגיע הזמן שזה לא יחסר יותר, כתבתי סקריפט פשוט בששפת אפל-סקריפט (AppleScript) שנקרא PermDelete שמאפשר מחיקה מיידית של קובץ או מספר קבצים, ספריה או מספר ספריות, מיידית ללא צורך לעבור דרך הפח, בנוסף הסקריפט יאפשר למחוק פריט או יותר מהפח ללא צורך לרוקן את הפח.

אני משתמש בתוכנה בשם "Spark" שהיא אפליקציה חינמית מגניבה שמאפשרת לחבר בין צירוף מקשים (כמו Shift+Delete) ולחבר את צירוף המקשים לסקריפט או שורת פקודה או תוכנה, כמוAppleScript, האפליקציה מריצה שרות בזיכרון (בחלונות קוראים לזה Service ובמק קוראים לזה Demon) ואז כאשר נקלט הרצף הקשות שכיוונתם (כמו Shift+Delete) יורץ הסקריפט שחיברתם אליו.

איך זה יעבוד?
כאשר אתם בפיינדר בכל מקום במערכת (לאופרד או טייגר) ביחרו קבצים וספריות שאותם אתם מעוניינים למחוק ולחצו Shift+Delete (לא backspace) ויופיע דיאלוג השואל האם אתם בטוחים שאתם מעוניינים למחוק את הקבצים הבחורים? אם תלחצו על הכפתור "OK" אז הקבצים שבחרתם ימחקו לעד, בלי שום אופציה לשחזר אותם, לא תהיה לכם אופציה ללכת לפח ולשחזר אותם, אם תבחרו "Cancel" הסקריפט יפסיק והמחיקה תבוטל.

הטבה נוספת שתזכו לה בשימוש עם הסקריפט הזה, היא היכולת למחוק קבצים מהפח ללא צורך לרוקן את הפח לחלוטין, פשוט בחרו את הקבצים והסיפריות שבפח שאותם אתם מעוניינים למחוק ולחצו Shift+Delete (לא backspace).

מה זה Apple Script?
AppleScript היא שפת סקריפט לצורך כתיבת הרחבות (Plugin) למערכת ההפעלה, וניתן להשתמש בה גם כשפת סקריפט למשימות אחרות אפילו תוכנות שלמות, השפה מקבילה ביכולות שלה ובהתנהגות וקלות הפיתוח כמו ל VB (Visual Basic) בחלונות, היא מאפשרת אינטראקציה מהקוד עם כל תוכנה שקיימת ורצה על מק, נותנת את היכולת להפעיל תכונות של אותה אפליקציה שאליה מתממשקים, יכולת שליטה על חלקים ממערכת ההפעלה, אפילו אחרי שתוכנה כבר רצה ניתן להתממשק אליה, ניתן לשגר פקודות לאפליקציה כאילו שהשתמשתם ב API שלה או כאילו שמשתמש מקליד על המקלדת או בוחר כפתורים בתפריטים, אני אסקור את שפת AppleScript בפוסטים הבאים ב Dev4Mac.

מה צריך?
  1. הורידו את הסקריפט הזה (אני כתבתי אותו אז תשתמשו בו חופשי)
  2. תורידו את Spark מכאן
איך מתקינים?
תתקינו את Spark (התקנה מאוד פשוטה, הכניסו (Mount) את ה DMG, תעתיקו את התוכנה Spark אל ספריית Utilities או Applications)
תריצו את Spark
תוסיפו את הסקריפט PermDelete אל ה AppleScript HotKey Group כך:
מהתפריט הנגלל Option בחלק העליון השמאלי בחרו: "AppleScript".


הצעד הבא הוא לבחור את שילוב המקשים שתרצו לחבר לסקריפט (אני משתמש ב Shift+Delete)


כתבו שם משמעותי לפעולה זו, ובחרו בטאב "File" ובחרובסקריפט שהורדתם קודם permDelete


לסיום לחצו על הכפתור "start" בתחתית המסך כדי ש Spark Demon יוכל להתחיל לעבוד


זהו זה עכשיו נסו את זה.
אתם אמורים לקבל את הדיאלוג הזה כאשר תנסו למחוק קובץ בעזרת המקשים Shift+Delete


זכרו דבר אחד: אם תרצו להשתמש בתכונה זו מעתה ואילך על Spark Demon להיות זמין בכל עת, גרמו לו לעלות אוטומטית בעליה, (אם בחרתם בהרצה הראשונה להריץ אותו תמיד בזמן העליה אז הוא יהיה זמין אם לא אתם יכולים לעשות את זה דרך Software Preferences, Acconts, Startup Items).

בנוסף אם החלטתם לשנות את הסקריפט תצטרכו להוריד ולהעלות את ה Demon של Spark שוב, כל שעליכם לעשות הוא ללחוץ על האייקון של Spark שוב, ולמרות שהוא רץ הוא יציג את החלון, לחצו Stop Demon כדי לעצור ואז Start Demon והשינויים יכנסו לפועל.

תהנו.

תגובה 1:

Elad Gariany אמר/ה...

אדיר.
תודה רבה!!!