doupto.com 15k$ video contest

יום שישי, 2 במאי 2008

איך להתקין האקינטוש (Hackintosh) על פי.סי (PC)



נקודת ההתחלה שלכם צריכה להיות כמו של כולנו, יש לכם מחשב ביתי מסוג פי.סי. (PC) ויש עליו איזושהי גרסה של חלונות בדרך כלל XP או ויסטה, ומבט של "אני רוצה משהו חדש וטוב על המחשב שלי".

מכאן הכל שאלה של רצון, למתחילים זה לא יהיה פשוט או קצר, אבל עם קצת התמדה זה ישתלם, אני אוסיף בהמשך פוסטים לאיך נראה המצב הסופי ולמה כדאי להתאמץ.

בכל אופן התוצאה הסופית היא מחשב פי.סי. שמותקן עליו גם מערכת חלונות או לינוקס (שהיה מותקן לפני כן) ומערכת הפעלה לאופרד או טייגר של אפל שהיא בעצם גרסת ה OSX86 שהופכת את המחשב שלך למקינטוש או בעצם האקינטוש. (כמובן שתמיד ישנה האפשרות להוריד את מערכת ההפעלה לחלוטין ולהישאר רק עם מק לאופרד או טייגר), קראו את המלצתי בפוסט הזה.
אם אינך יודע מה זה האקינטוש ומעוניין לקרוא בנושא נא לקרוא פוסט זה
אלה הם הצעדים שצריך לעבור כדי להתקין האקינטוש:
  1. התקינו טייגר (Tiger 10.4)
  2. התקינו לאופרד (iATKOS_v1.0i, Leo4Allv3)
  3. התקינו דרייברים חסרים, ופתרון בעיות (Troubleshooting)

1. תכננו מראש
אולי אחד הדברים הראשונים שתרצו לעשות הוא לבדוק האם יש לכם חומרה מתאימה המסוגלת לעבוד עם לאופרד או טייגר ברשימת התאמת החומרה (HCL=Hardware Competability List).
מאחר ואפל מייצרת תוכנה שצריכה לעבוד רק על מחשבי אפל (שזו רשימת חומרה מאוד ברורה ומצומצמת) אז אין אפל נדרשת לכתוב דרייברים לחומרה שהיא אינה מוכרת, ולכן רוב החומרה לא תתמך, להבדיל מחלונות שכל הכח שלהם בא ממכירת תוכנה שרצה על כל חומרה (ואת זה הם משיגים ע"י דרייברים שיצרניי החומרה כותבים).

למרות מה שאמרתי, אפל כותבת דרייברים גנריים שעובדים עם מרבית רכיבי החומרה של היצרן לו הם כותבים, למשל אם נכתב דרייבר לכרטיס ATI אז רוב כרטיסי המסך לחברה זו בסדרה המדוברת יעבדו עם הדרייבר.
בנוסף אפל כותבת את הדרייברים כאשר ההגדרות חומרה נמצאות מחוץ לקוד, בקבצי קונפיגורציה עם סיומת plist והקבצי קונפיגורציה הינם קבצי XML כך שמאוד קל לשנות אותם ולהתאים אותם לחומרה אחרת, דוגמה לזה בסוף (התקן דרייברים חסרים).
אז גשו ללינק למעלה (HCL) שנמצא באתר הפרוייקט OSX86 ובאמצע העמוד ישנה קטגוריה של חומרה (Hardware) ושם ישנם לינקים לכל גרסה של מערכת הפעלה הנתמכת 10.4 10.5 וכולי, בלינק עצמו ניתן למצוא רשימות חומרה שאנשים דיווחו שעובדת להם בהצלחה/או ללא הצלחה/או בהצלחה חלקית על המערכת ההפעלה המדוברת, כך תוכלו להחליט האם החומרה שלכם עובדת או לא.

גם אם החומרה שלכם לא מופיעה ברשימה כדאי לבדוק ברשימות של מערכות הפעלה אחרות (ישנות יותר או חדשות). ובנוסף ניתן לחפש חומרה דומה מאותו היצרן ולקוות ששלכם תעבוד.
בנוסף ניתן לבצע חיפוש בפורום הפרוייקט בקטגוריית דרייברים, דעו שיש גם דרייברים של קוד פתוח שהקהילה כותבת ומתחזקת (כלומר שלא הגיעו מהיצרן), ניתן לחפש כאן.

קחו החלטות
ישנן כמה החלטות שצריך לקחת לפני שמתקינים, כך שההתקנה תוכל להיות חלקה ולא נופתע באמצע.
1. האם אתם מעוניינים להתקין לאופרד או טייגר או את שניהם.
מן הסתם זה ישפיע על סוג ההורדה שנצטרך להוריד, על סוג הדרייברים שנחפש, כמות המחיצות (Partitions) שנצטרך להכין וכו'.
קראו כאן את ההמלצה שלי.
2. האם המחשב יכיל חלונות ויסטה, או חלונות XP, או לינוקס עם מק או רק מערכת הפעלה של מק.
ההמלצה שלי: רובכם מן הסתם כמוני בעלי מחשב מרכזי אחד שעליו תנסו להתקין לאופרד, בודאי יש לכם כבר התקנה של XP או ויסטה, אני לא הסרתי את החלונות שהיה מותקן על המחשב, לפחות לא מייד, א. כי רציתי להנות משני העולמות, דבר שני אני רגיל לחלונות ויודע לעשות על זה הכל, מאוחר יותר כאשר הבנתי שמשחקים ומק זה רק סיפור של התחלה החזקתי את החלונות רק לטובת משחקים כל השאר (גלישה, בלוג, קריאה, פיתוח, תמונות, מוסיקה וכו') עשיתי דרך מערכת ההפעלה האהובה עלי: לאופרד.
3. האם לאופרד מותקן לדיסק נפרד, דיסק חיצוני, מחיצה נפרדת חדשה, או דיסק נייד (USB).
ההמלצה שלי: אני השתמשתי במחיצה (Partition) חדש (שלא היה לי מן המוכן) השתמשתי בויסטה ועוד כלי דיפראג כדי לכווץ את המחיצה הראשית על חשבון המקום הפנוי (גיביתי ומחקתי קבצים כדי לפנות מספיק מקום) כדי שיהיה לי מקום להתקנת המק החדש והנוצץ שלי. אם יש לכם דיסק עודף תשתמשו בו, לעיתים כדאי אפילו לקנות דיסק נוסף רק בשביל המטרה הזו, כך תוכלו לזהות אותו טוב יותר בכל שלבי ההתקנה, תוכלו לנתק את הדיסקים האחרים כדי אפילו בטעות לא לפגוע בהם, זה יחסוך לכם את הטירחה שבעבודה עם מנהלי מחיצות (Partition Manager), אם יש לכם ביוס שתומך בעליית המחשב מכונן כזה או אחר (BIOS Boot Manager) אז לא תצטרכו להתעסק עם דואל בוט (Dual Boot) וכל מה שכרוך בזה. האם להתקין על דיסק חיצוני או דיסק USB? כן ולא, זה טוב להתקנות ראשונות כדי שתוכלו מייד להיפטר מהם ובלי להשפיע על המחשב העיקרי שלכם, תוכלו לקחת את מערכת ההפעלה ממחשב למחשב (כן כן זה אפשרי, להבדיל מחלונות) אבל זה יכול להיות איטי בייחוד אם ה USB לא גרסה 2.0.
4. איזו הפצה של האקינטוש אתם עומדים להשתמש בכדי להתקין את לאופרד או טייגר ולקרוא עליה קצת כדי להבין מה היתרונות שלה, האם ההפצה חדשה או ישנה והאם מישהו התקין אותה עם חומרה כמו שלכם, כדאי לקרוא את קובץ ה ReadMe המתלווה אל הטוררנט או באתר ממנו מורידים.
ההמלצה שלי: אני אישית משתמש ב iAtkos הם קבוצה נהדרת שמוכנים תמיד לפני כולם, יותר יציבים מ Kalyway, העותקי התקנה שלהם תמיד יותר קטנים כךשמהיר מאוד להוריד אותם, ויש להם הפצות מתקופת הטייגר 10.4 כך שהם יודעים מה הם עושים. אם הייתי חייב לבחור בהפצה אחרת אז Kalyway היתה בחירה מספר 2 שלי, אבל אני כבר ניסיתי המון הפצות כדי לנסות, וכדי להיות בקיא בהן, יש טובות כמו Leo4All שהיא מאוד חדשה אבל יציבה ומכילה יותר דרייברים. לגבי הגרסה כמובן שהכי טוב לבחור את הגרסה החדשה ביותר כיום זה לאופרד 10.5.2 ובדרך עובדת אפל על גרסת 10.5.3 ובטח משהו כמו חודש אחרכך כבר יהיה תהליך התקנה ל OSX86.

2. הורידו את התוכנות והכלים הדרושים
השלב הבא הוא בעצם להוריד את כל התוכנות הדרושות (ניתן להשתמש בכלים שאתם רגילים אוהבים, מכירים) או להעזר בהצעה שלי:

1. תוכנת דיפראג (DeFrag) בשביל חלונות ויסטה (במידה והינכם מתכוונים להקטין את המחיצה (Partition) שלכם) לרוב ויסטה לא מסוגלת להקטין את המחיצה שלה ע"י כלים פנימיים של ויסטה (Vista HowTo Shrink Volume) אלא זקוקה למספר טריקים ותוכנה חיצונית כמו Partition Magic או כמו Acronis Disk Director Suite או Paragon Partition Manager .
2. Paragon Partition Manager - לטובת הקטנת מחיצה (Partition) כדי להתקין על דיסק קיים על בסיס מקום פנוי.
3. GParted Live CD - אפליקציה נהדרת מבוססת על לינוקס במקום להשתמש ב Paragon Partition Manager כדי לשנות גדלים של מחיצות וליצור מחיצות חדשות ולפרמט אותן, וכולי. ישנן שתי גרסאות עקריות, LiveCD אשר ניתן לצרוב לדיסק ולעלות מהכונן דיסק כדי להפעיל את התוכנה, או GParted Live USB שמותקנת על USB וניתן לעלות מה USB כדי לתפעל את התוכנה, אם המחשב שלכם יכול לעלות מתוך USB תשתמשו ב LiveUSB.
4. התקנת OSX86 מאמיול או טוררנט גרסת 10.4 אני ממליץ על גרסת: uphack iAtkos Tiger 10.4
5. התקנת OSX86 מאימיול או טוררנט גרסת 10.5.2 או 10.5.1 ניתן לבדוק שמות גרסאות בפוסט הזה
6. CPUz - תוכנה קטנה שעוזרת להבין אילו תכונות יש למעבד שבמחשב שלך (ויותר), תוכנה זו רצה על חלונות, וצריך לוודא שהמעבד תומך ב: SSE2 ו או SSE3, ולוודא שגרסת ה OSX86 שמורידים תומכת במה שיש (SSE2\SSE3).
7. softMCCS.exe - עוד תוכנה קטנה שתעזור לחלץ מידע בינארי מכרטיס המסך שלך, רצה על חלונות, משמשת בשלבים מאוחרים כדי להתאים את הדרייבר של מק לכרטיס מסך שלך.
8. Property List Editor - עורך קבצי Property מסוג XML או plist זאת כבר תוכנה שתרוץ על המק לאחר שיותקן על המחשב שלכם, תשתמשו בה בהמשך כדי לסדר את הדרייברים שיתאימו לחומרה שלכם.
טוב זה כל מה שצריך, כדי להמשיך בשלבי ההתקנה גשו אל הפוסט הבא: "אסוף ושמור את המידע על החומרה שיש לך כיום".

תהנו,
שי.

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

האם יש לך נסיון בהפעלה על גבי virtualbox? תוכל לכתוב בנושא (סה"כ הוא ישרת יותר משתמשים בגלל אחידות הפלטפורמה הוירטואלית).