doupto.com 15k$ video contest

יום רביעי, 7 במאי 2008

האם כדאי להתקין לאופרד או טייגר או את שניהם


השאלה הראשונה שעלתה בראשי האם כדאי או צריך להתקין מק טייגר שזו גרסה OSX 10.4 או שכדאי להתקין את החדשה ביותר לאופרד שזו גרסה OSX 10.5,
אז דבר ראשון שעשיתי זה קצת קראתי על שתי המערכות הפעלה, ראיתי תמונות Screenshots וסרטונים דרך YouTube.ניתן למצוא לינקים בפוסט הבא.

מאוד אהבתי את המערכת לאופרד וטייגר אף היא הרשימה אותי, למרות שהיא שוחררה במקביל ל חלונות XP, יש בה את כל מה שיש ב XP ויותר.

בהתחלה התקנתי טייגר כדי לנסות מה זה מק, להרגיש את ההבדלים הטמונים במערכות ההפעלה, וכדי לוודא שהחומרה שלי מסוגלת להריץ איזו מערכת הפעלה של אפל בכלל, מאחר וטייגר יותר וותיקה ויש לה יותר גרסאות יציבות ועם יותר דרייברים לגרסאות OSX86 אז ידעתי שמערכת כזאת תעבוד ללא בעיות, אחר כך הורדתי וניסיתי את לאופרד, השתמשתי בגרסת iAtkos r1 שהתברר לי שזו גרסת Upgrade ולכן במהלך ההתקנה היא ביקשה את ההתקנת מק הקודמת כדי להעתיק ממנה את כל הקונפיגורציות והקבצים והתוכנות, אז מזל שהתקנתי אותה כי אחרת זה לא היה עובד,

בלי שום קשר אני מאוד נהנה מטייגר וכשאני מראה לאנשים מה זה מק, אז טייגר מלהיבה אותם אבל לאופרד פשוט חותמת את העסקה,

סיבה נוספת להתקין טייגר היא: אם יש מחשב ישן יותר וחלש יותר אז רוב הסיכויים שאת טייגר הוא יסחוב יפה מאשר את לופרד שזקוקה (לא חייב אבל רצוי) לכרטיס מסך טוב כדי להפעיל את כל הפיצ'רים המגניבים.

כאשר תעבדו על מקינטוש או על האקינטוש תגלו שמערכת ההפעלה של אפל שונה בהרבה דברים מחלונות, כשהתחלתילעבוד על המערכת גיליתי שאני כמו ילד קטן, לא יודע כלום, לא יודע מה קליק ימני עושה, או מה יקרה שאלחץ דאבל-קליק על קובץ כזה או אחר, איך בכלל מוחקים (תתפלאו זה לא Delete ולא Shift-Delete) ואיך עושים העתק או הדבק וכולי.

מיקרוסופט קילקלה את כולנו והרגילה אותנו לחשוב שיש רק דרך אחת לעשות דברים, כשאנשים רואים מצגת של מק הם ישר שואלים איך גרמת לפאוור פוינט לעשות את זה? וכשאני עונה זה לא PowerPoint אלה זה KeyNote הם ישר שואלים איפה אפשר להוריד את זה... רק מראה שיש לנו מוח שחושב בכיוון אחד!

בכל אופן אם אתם מגיעים בזמן ההתקנה למסך כזה:



שמבקש להעביר את החומר של היוזר מהמק הקודם, אז בהתחלה פשוט תלחצו על:
"do not transfer my information now", במידה וההתקנה חוזרת להתחלה (לסרטון הפתיחה) אז בפעם הבאה אתם חייבים לבחור את היוזר שקיים במק קודם כמו למשל בהתקנת הטייגר שלכם. אם אין לכם אחת כזאת אז או שתורידו גרסת OSX86 לאופרד אחרת או שתתקינו טייגר לפני הלאופרד.

אגב אחרי שהתקנתי את הלאופרד ולא היה לי מה לעשות עם הטייגר, פשוט השתמשתי ב GParted Live USB ומחקתי את תוכן המחיצה של הטייגר והתקנתי עוד לאופרד (גודל המחיצה קטן יותר) והשתמשתי בה כדי לנסות דברים כמו דרייברים והתקנות לפני שאני מנסה את זה על המערכת שעליה אני עובד.

לסיכום: אני אישית מאוד אוהב את טייגר, יש לה את כל הפיצ'רים הבסיסיים שמק מביאה כחידוש, היא יציבה יותר ודורשת הרבה פחות חומרה, אבל לאופרד היא הסיבה האמיתית שבגללה התחלתי להתעסק עם מק על פי.סי. והיא ביצעה קפיצה טכנולוגית רצינית אפילו בהשוואה לוויסטה שהיתה אמורה להביא את הבשורה אבל לא ממש הצליחה.

לסיום הנה סרטון חמוד שראיתי ב YouTube:




תהנו.

אין תגובות: