doupto.com 15k$ video contest

יום חמישי, 8 במאי 2008

הכינו את המחיצות (Partition) הנדרשים


בפוסט זה נעבור על נושא ההכנה של המחיצות והדיסק עליהם אתם עומדים להתקין את לאופרד או טייגר, למרות שחלק מהדברים ניתן לבצע מתוך ההתקנה, יש מספר דברים שאי אפשר לבצע מתוך ההתקנה, כגון כיווץ מחיצה קיימת ויצירת חדשה על חשבון המקום הפנוי

לאחר הפוסט הקודם אתם כבר יודעים באילו מחיצות תתקינו את לאופרד ואת טייגר במידה ואתם מעוניינים או שברשותכם עותק התקנה של OSX86 שהוא עדכון, טייגר ולאופרד דורשים מחיצות נפרדות אפילו בשביל גרסת העדכון, כל אחת מהמחיצות צריכה להכיל לפחות 5 גיגה מקום פנוי. אני הקצתי 6 גיגה לטייגר ליתר ביטחון, וכמה מקום פנוי שהיה לי בשביל לאופרד, את המחיצה של טייגר אפשר למחוק אחרי שמסיימים איתה (לאחר שלאופרד מותקן) וכמובן שיכול להיות שלא תצטרכו להתקין טייגר בכלל.

אז מתוך XP לחצו קליק ימני על "My Computer" ובחרו "ניהול (manage)"



מויסטה לחצו על "תפריט התחל (Start Menu)" ולחצו קליק ימני על "מחשב (Computer)" וביחרו "ניהול (Manage)"


כעת יופיע חלון הניהול (משלב זה XP ווויסטה נראות אותו הדבר), מהעץ בצד בחר "אחסון (Storage)" ובחר "ניהול כוננים (Disk Management)"


בוויסטה זה נראה כך:


כעת אתם יכולים לבחור במחיצה ודיסק עליהם אתם מעוניינים להתקין, ולמחוק אותם ולפנות את המקום שלהם כדי שנוכל להתחיל בהתקנה, שימו לב, אם תמחקו מחיצה, לא תוכלו לשחזר אותה, ברגע שביצעתם את הפעולה אין אפשרות לבטל אותה וכל המידע שעל המחיצה הנבחרת יעלם


בחלונות XP אם מעוניינים לכווץ מחיצה קיימת ולהשתמש במקום הפנוי הנוצר יש להשתמש בתוכנות צד שלישי, כגון Partition Magic אשר הורדתם בחלק הראשון, בחלונות וויסטה ישנה אפשרות נוספת, ניתן לכווץ את המחיצה ישירות ממנהל הכוננים, כך שלמשל אם יש לכם כונן ומחיצה שכעת בגודל של 50 גיגה, ויש לכם למשל 30G מקום פנוי, תוכלו לבקש מוויסטה לכווץ את המחיצה ל 25 גיגה וע"י כך לשמור את ה 20 גיגה מידע שיש לכם, להשאיר עוד 5 גיגה מקום פנוי לחלונות, ועוד 25 גיגה שתוכלו להתקין עליהם לאופרד. כמובן שאין צורך לפרמט, מאחר וחלונות מפרמט לסוג מערכת קבצים FAT, FAT32, NTFS ולעומתה אפל מק מפרמט ל HFS+. בכל אופן זה יתבצע בשלב ההתקנה. בכדי לכווץ מחיצה מתוך חלונות וויסטה יש לבצע:
מתוך החלק הגראפי של מנהל הכוננים יש ללחוץ קליק ימני על המחיצה אותה רוצים לכווץ ולבחור"כווץ ווליום (Shrink Volume)":


ואז מופיעה חלונית ששואלת כמה מקום לכווץ ולהפוך למקום פנוי וכמה מקום להשאיר


בסוף זה אמור להראות משהו כזה:


הבעיה עם הפיתרון הזה, הוא שכמו בכל דבר שמיקרוסופט מפתחת, נראה כאילו שהמפתחים והמאפיינים שם לא לומדים את הבעיה והפתרון לעומק, ואינם משקיעים מחשבה ובדיקות. ישנם הרבה סוגי קבצים שלא ניתנים לתזוזה והם לעיתים יושבים באמצע או סוף המחיצה ועל כן אי אפשר לכווץ את המחיצה מעבר לגודל מסויים, למרות שיש מספיק מקום פנוי. הפיתרון לזה הוא לנטרל מספר פיצ'רים כמו System Restore וכמו Cache file ואז להשתמש בתוכנת דיפראג כמו "Paragon partition manager", "DiskKeeper" שהורדתם בחלק הראשון, ורק אז לנסות שוב לכווץ. את המדריך המלא ניתן למצוא כאן.



לפני שתפעילו את הדיפראג בטלו את התכונה:
  1. אחזור מערכת (System Restore) ו עותק מטמון (shadow copy)
  2. נטרלו בכונן המדובר את זכרון המטמון (virtual memory system cache)
  3. ולבסוף בצעו דיפראג לקבצי MFT (MFT Defrag)
כדי לנטרל את זיכרון המטמון (virtual memory) עשו כך:
פתחו את "תפריט התחל (Start Menu)" לחצו קליק ימני על "מחשב (Computer)" ובחרו "מאפינים (Properties)",


כעת יופיע חלון "תכונות מערכת (System properties)",


בתפריט הצד למטה ישנה אופציה "ביצועי מערכת (System Performance)", לחצו עליה ומיד יופיע חלון "אפשרויות ביצועים (Performance Options)",


בחלק של "זכרון המטמון (Virtual Memory)" לחצו על כפתור "שינוי (Change)" שבתחתית, חלונית זכרון מטמון (Virtual Memory) מופיעה,


בטבלת הכוננים העליונה בחרו בכונן הרצוי ובחרו לו את האופציה: "ללא קובץ דפדוף (No paging file)", ואז לחצו על "קבע" (Set), לחצו קבל (OK) ואתחלו את המחשב.

בכדי לכבות את האופציה אחזור מערכת ("System Restore") עשו כך:
מתוך חלונית ה "מאפיני מערכת (System Property)" בחרו את הלינק "אבטחת מערכת (System Protection)",
וזה יציג את חלונית מאפיני מערכת ( "System Properties"), בחרו בטאב "אבטחת מערכת (System Protection)",


ואז לחצו על הכפתור "אחזור מערכת (System Restore)", בטלו את הסימון של הכונן אותו אתם מעוניינים לכווץ, תתבקשו לאשר את הפעולה, לחצו על "כבה אחזור מערכת (Turn System Restore Off)".


לחצו OK וסגרו את כל החלונות הפתוחים ואתחלו את המחשב.

זהו זה, בשלב הבא נכוון את הביוס לשם כך קראו את הפוסט הבא: "כוונו את כל האופציות החשובות בביוס (BIOS)".

תהנו,
שי.

אין תגובות: