doupto.com 15k$ video contest

יום שישי, 23 במאי 2008

מצב אתחול Single User


מה זה "Single User"?
"Single User" זה מצב אתחול שאפשר להעלות מערכות יוניקס ולינוקס ובינהם גם מק, מאחר ומק רץ על גרסה של יוניקס שנקרא FreeBSD, במצב אתחול זה אומרים למק לעלות כדי שרק יוזר אחד יוכל להיכנס למערכת ורק מהמחשב עצמו (לא דרך הרשת), ללא כל צורך בהטענת מערכת החלונות אלה רק את שורת הפקודה (כמו דוס בחלונות).

למה צריך מצב אתחול כזה?
ארכיטקטים של יוניקס בנו את המצב אתחול הזה כדי לאפשר להעלות את המחשב לצורכי התקנה ותחזוקה, מבלי שמשתמשים יפריעו במהלך העבודה הזאת, למשל להתקין ולקנפג חומרה חדשה, התקנת דרייברים חדשים, גיבוי או שחזור וכדומה.

מה ניתן לעשות מתוך מצב אתחול "Single User"?
מאחר וזהו מצב שורת פקודה ואין מערכת חלונות או תקשורת אז ברור שמצב אתחול זה לא נועד לגלישה באינטרנט או קריאת קבצים או משחקים וכולי, אבל הוא כן נועד לפעולות אדמיניסטרציה, כאשר נכנסים למצב זה עובדים כמשתמש root (מבלי הצורך להקליד sudo -s),
ניתן להריץ כל פקדת יוניקס שמק תומכת בה, וכל מה שניתן להריץ מטרמינל בתוך לאופרד ניתן להריץ כאן.

איך להיכנס אל מצב האתחול Single User?
  1. אתחלו את המחשב שלכם
  2. לחצו F8 (אם אתם עולים מכונן אתם רשאים ללחוץ הרבה עד שתופיע ההודעה של דארווין, אבל אם אתם עולים מהדיוידי של ההתקנה עליכם ללחוץ F8רק פעם אחת לאחר שמופיעה ההודעה שניתן ללחוץ F8)
  3. בפרומפט של דארווין רישמו: "s-" בלי הגרשיים ולחצו אנטר
  4. המערכת תתחיל בעליה עד שתגיע לשורת הפקודה
  5. שימו לב לשתי השורות שרשומות בסוף המציינות את הפקודות: fsck ו mount
  6. כדי לבדוק אם הכונן שלכם תקין (כמו CheckDisk) כיתבו: 
  7. /sbin/fsck -fy
  8. לחצו אנטר ואז המערכת תכתוב:
    ** The volume XXX appears to be OK
    או
    ***** FILE SYSTEM WAS MODIFIED *****
    אם אתם מקבלים את השורה השניה אז חיזרו על צעד 6 עד שתקבלו את השורה הראשונה המודיעה שהמערכת תקינה.
  9. כדי לקבל גישה למערכת הקבצים שלכם (Mount) כיתבו:
  10. /sbin/mount - uw /

    זה יגרום למערכת להטעין את הכונן הראשי שלכם.
  11. זהו זה, אתם כרגע במצב אתחול "Single User"

תהנו.

תגובה 1:

נדב אמר/ה...

היי שי , אתה יכול לעזור לי - הבעיה שלי היא שכבר התקנתי תמאק בעזרת iAtkos ועשיתי ריסט ועכשיו כל פעם שאני מפעיל תמאק ב CHAMELEON או משהוא כזה שזה התקין לי , מצאתי את המדריך שהכנתה : http://osx86heb.blogspot.co.il/2008/06/blog-post.html בקיצור לנושא - אתה יכול להביא לי סרטון או לפרט יותר איך אני עושה את זה? ויש לי WINDOWS 7 - היה לי / יש לי ווינדוס 7 והתקנתי בעזרת IATKOS תמאק , מאק סנו לאופרד 10.6.3 בקיצור... אתה יכול לפרט קצת יותר לכאלה שלא ממש מבינים ולהוסיף תמונות של התהליך?
של תהליך הכניסה ל Single Mode ? בבקשה?