doupto.com 15k$ video contest

יום חמישי, 8 במאי 2008

כוונו את כל האופציות החשובות בביוס (BIOS)

פוסט זה הוא המשך לפוסט "הכינו את המחיצות (Partition) הנדרשים",
פוסט זה מכסה את רוב האופציות הידועות בביוס (BIOS) שיש לשנות כדי לאפשר פעילות תקינה של מק על מחשב הפי.סי (PC) שלכם, ולעתים אפילו בשביל שתוכלו להריץ את ה DVD

*****מידע בסיסי ביותר*****
כיום לכל מחשבי הפי.סי. יש ביוס,זהו רכיב חשמלי שמסוגל לשמור מידע קבוע ומשתנה גם אם המחשב נכבה או אפילו מנותק מהחשמל, המידע שאותו שומר הביוס קשור למערכות החומרה שמחוברות למחשב (לוח האם, כרטיס מסך, ניהול חשמל וכח, מעבד, כוננים קשיחים וכולי), המידע הנשמר בביוס הוא קונפיגורציה (או כיוונים) לכל אחד מהרכיבים, לכל רכיב יש פרמטרים שניתן לשנות, כדי לאפשר עבודה מתואמת עם שאר חלקי החומרה, והביוס הינו מסך המרכז את כל הממשקי כיוון האלו.

חלק מהמחשבים כותבים במסך הראשוני הודעה כיצד ניתן להיכנס למסך ההגדרות הזה כמו שרואים בתמונה, חלקם אפילו לא כותבים וצריך לקרוא באינטרנט איך מגיעים אל מסך הביוס. רוב המחשבים משתמשים בכפתור מחיקה (Delete) בזמן עליית המחשב לחצו מספר פעמים או החזיקו את הכפתו לחוץ עד שיופיע מסך הביוס, חלק נוסף של מחשבי הפי.סי משתמש בכפתור F2 או F12 כדי להיכנס למסך הביוס (BIOS) ישנם כל מיני רכיבי ביוס מחברות שונות כגון: " American MegaTrends" או "Award Software" או "Phoenix Technologies", וכולי, כל מסך של ביוס בחברה אחת שונה מן השני, ואפילו אותה חברה מייצרת מסכי ביוס עם אופציות שונות, חלק מהאופציות שמופיעות בפוסט הזה יופיעו אצלכם וחלק לא, לחלק יהיה שם שונה ותצטרכו לקרוא על האופציות כדי להבין מה הן עושות, ולבדוק לפי מסכי העזרה בביוס (F1) איזו אופציה אצלכם עונה להגדרה זו.



*****סוף המידע הבסיסי ביותר*****

Execute Disable לעתים נקראת בשם XD או NX
זאת צריכה להיות האופציה הראשונה שאתם מכוונים, היא החשובה ביותר במידה ואתם מתכוונים להתקין Vanilla Kernel שזה אומר התקנה של הליבה הטבעית של אפל ולא אחת פרוצה, זה יגרום למערכת ההפעלה להתנהג הכי קרוב למק אמיתי ותאפשר לעדכן את התוכנה דרך האתר של אפל
הפיצ'ר שמכוונים כאן הוא בעצם תכונה שיש למעבד, הגנה נגד וירוסים ותולעים, סוג של אבטחה, המעבד מאפשר למערכת ההפעלה לסמן אילו אזורים בזיכרון נועדו כדי לשמור מידע ולא כדי להריץ קוד, וירוסים ותולעים מניחים קוד באזור למידע בלבד אך מריצים מתוכו את הקוד של הוירוס, תכונה זו מסמנת למעבד האם מותר למערכת ההפעלה לסמן את קטעי הזיכרון שנועדו למידע בלבד או לא. במעבדי AMD התכונה ניקראת No Execution ובקצרה NX ועל מעבדי אינטל התכונה תיקרא Execute Disable ובקצרה XD. במידה ותכונה זו לא במצב של Enabled כלומר מאופשרת, אז לאופרד תנסה לסמן שטחי מידע בלבד, המעבד לא יאפשר לה ומה שיקרה זה אתחול המחשב, וכך המחשב נכנס לרצף אתחולים אין סופי עד שתאפשרו את תכונה זו למצב Enabled

כוונו את התכונה "Execute Disable" למצב Enabled

לפעמים נקרא XD ונראה כך:

Max CPUID Value Limit
תכונה זו אומרת למעבד להגביל את המחרוזות שהוא מקבל באיתחול וע"י כך המעבד לא יזדהה בצורה מלאה מול מערכת ההפעלה.
כאשר מערכת ההפעלה עולה היא שולחת סטים של פקודות ומחרוזות מול המעבד ולאט לאט מעלה את הפקודות למתקדמות יותר, לפי התשובות שהמעבד עונה מזהה מערכת ההפעלה על איזה מעבד היא רצה ומתאימה את הקוד שלה בהתאם, אם זהו מעבד ישן יותר ללא יכולות מסויימות, המערכת הפעלה תפצה ע"י שימוש בקוד שלה במקום בפקודות המעבד, הבעיה מתחילה כאשר ישנן מערכות הפעלה ישנות כמו דוס, חלונות 3.11 או NT, הן אינו יודעות להשתמש בפקודות המעבד המתקדמות ועל כן יש את היכולת להגביל את זיהוי המעבד מול מערכת ההפעלה ולגרום לו להזדהות כמו מעבדים ישנים יותר, וע"י כך יהיה אפשרי להפעיל מערכות הפעלה ישנות על מעבדים חדשים.
מאחר ועם לאופרד זה לא המקרה, ולהפך לאופרד מחייב מעבד חדש כמו שהוא מצפה, עליינו לנטרל את אופציה זו (לכוון אותה ל Disabled) כדי שהמעבד יזדהה כראוי.

כוונו את Max CPUID Value Limit אל Disabled

CPU Internal Thermal Control
המעבדים החדשים ביותר תומכים בתכונה המאפשרת להם לשלוט במאוורר של המעבד, וע"י חיישן לזהות מתי הטמפרטורה שלהם חמה ומתי היא קרה, וע"י כך להחליט מתי להאיץ את המאוורר ומתי להנמיך את המהירות שלו ולחסוך בחשמל, דבר שחשוב במחשבים ניידים.
כיום לא כל המעבדים ולוחות האם נתמכים ע"י מערכת האקינטוש, ועל-כן במקום שההתקנה תיכשל, עדיף להיות בטוחים ולכוון אופציה זו למבוטלת כלומר  Disabled או Auto אם אין Disabled, זה לא מזיק הדבר אומר שהמאוורר של המחשב תמיד יפעל הכי מהר ויקרר תמיד את המעבד, במקרה הגרוע אם אתם על מחשב נייד, הסוללה שלכם תגמר קצת יותר מהר, לאחר שתתקינו בהצלחה אתם מוזמנים לנסות ולהחזיר את האופציה הזו, ואם לא יהיו לכם בעיות מוזרות אז תוכלו להשאיר אותה.

כוונו את CPU Internal Thermal Control למצב Disabled או Auto

(ACPI 2.0 Support (Advanced Configuration and Power Interface
ACPI הוא סטנדרט שמאפשר למערכת ההפעלה לשלוט במערכת ניהול החשמל והכח של רכיבי החומרה, תכונת הביוס הזו רק מאפשרת או מנטרלת את ממשק ה ACPI ולא את היכולת לשלוט בניהול החשמל של רכיבי החומרה, כלומר אם ננטרל את התכונה אז מערכת ההפעלה יכולה עדיין לכבות ולהדליק רכיבי חומרה רק לא דרך ממשק התקן ACPI ולכן המילה תמיכה (Support) מופיעה בפיצ'ר הזה, כאשר לאופרד מנסה להתממשק אל תקן זה ואינו זמין התוצאה בלתי צפויה, החל מאתחולי מחשב לא צפויים ותקיעה של מערכת ההפעלה כאשר מכניסים USB, או קריסות פתאומיות וכולי.
פרמטר נוסף שיש לאפשר בנוסף ושקשור לאותו נושא הוא: ACPI APIC Support וגם הוא צריך להיות מכוון ל Yes או Enabled

כוונו את ACPI 2.0 Support לערך yes
כוונו את ACPI APIC Support לערך enable


Core Multi-Proccessing
תכונת ביוס זו מאוד פשוטה ומאוד חשובה (ברוב המחשבים היא לא תמצא) כוון זה מאפשר לנטרל ליבה במעבד כפול ליבה, ובעצם מאפשר עבודה על ליבה אחת בלבד, לעתים התקנת האקינטוש מגיעה עם Kernel שלא תומך במעבד כפול הליבה שלכם או שהתמיכה לא מדוייקת וזה יכול לגרות לאי יציבות ותופעות מוזרות, אחת מאוד בולטת, היא אתחול המחשב לפני עליית מערכת ההפעלה, אם אתם חווים אתחולים אין סופיים זו יכולה להיות הסיבה. יש עוד אופציה שלא מערבת את הביוס כדי לנטרל ליבה נראה אותה בהמשך היא נקראת: cpus=1 כפרמטר לשורת הפקודה ב Darwin Boot Loader. אם הכל עובד כשורה אתם יכולים לנסות להחזיר את הערך למצבו הרגיל Enabled.

כוונו את Core Mutil-Proccessing לערך disable


ATA/IDE Mode
ישנה תכונה נוספת חשובה שקשורה לכונן הקשיח והדרך בה הוא עובד, כוננים קשיחים ישנים יותר מתחברים לבקר IDE, זה מגיע עם כבל אפור שטוח החיבור נראה כך:


לעומת זאת אם אתם מתקינים על מחשב חדש יותר ויש לכם כונן קשיח SATA אז החיבור שלו הוא כבל אדום קטן ונראה כך:
לאחר שאתם יודעים על איזה כונן אתם עומדים להתקין, צריך לכוון את הבקר שיתאים את הפעולה שלו לתמוך ב IDE קלאסי או ב Sata בנוסף ישנן עוד שתי תכונות שצריך לכוון, בגדול צריך לשחק עם הקומבינציות האפשריות ולנסות לעלות מהדיוידי, אם הוא לא עולה נסו קומבינציה אחרת, עד שתצליחו, אבל אם יש לכם מחשב חדש (בן שנה-שנה וחצי) או שאתם יודעים שאתם עומדים להתקין על SATA (ניתן לבדוק בחלונות במנהל ההתקנים) אז כוונו את האופציות כך:
ATA/IDE Mode: Native
Configure Sata As: AHCI
S.M.A.R.T: Enabled

אם אתם מתקינים על מחשב ישן או שאתם יודעים שיש לכם כונן IDE אז כוונו את האופציות כך:
ATA/IDE Mode: Enhanced
Configure Sata As: IDE
S.M.A.R.T: Enabled

כוונו את ATA/IDE Mode לערך Native
כוונו את Configure SATA asלערך Native
כוונו את S.M.A.R.T לערך Enabled

קחו בחשבון שבביוס שלכם יוכלים להיות שמות אחרים וערכים שונים אבל הנושא אותו מכוונים צריך להיות דומה. למשל האופציה האחרונה של הכונן יכולה להראות כך (ATA/IDE):

זהו זה השלב הבא הוא להתקין את המערכת הפעלה שאתם מעוניינים בה המשיכו אל: "התקינו טייגר (Tiger 10.4)" או "התקינו לאופרד (Leopard 10.5)".

תהנו,
שי.

15 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

הי שי,
דבר ראשון רציתי להוודות לך על המדריכים והכל ממש עזרת לי!,
אבל על ההתחלה יש לי בעיה שאני מנסה לכוונן את הביוס אין לי את כל ההגדרות האלה בביוס, ושניסיתי להריץ את הikintosh בלי ההגדרות אני מחכה ממחכה אבל לא מחליף מסך.. נתקע על המסך של התפוח והעיגול הזה..
אשמח לעזרה גיא.

אנונימי אמר/ה...

סליחה על הדאבל אהל שחכתי לציין שאני מתקין על מחשב נייד msi pr600s

shay.hackintosh אמר/ה...

הי גיא,

מצאתי פוסט ב insanelymac שטוען שהבעיה היא שני הליבות שיש למעבד וזה לא נתמך (כמו בנייד שלי), לכן צריך לנטרל את הליבה הכפולה, את זה אפשר למצוא כקונפיגורציה דרך הביוס, המסך והשם עלול להיות שונה ממה שהצגתי, ואם אין בביוס אז אפשר להקליד בדארווין פרומפט (לחיצה על F8 אחרי העליה): cpus=1, תנסה ותודיע לי מה קורה,

אל תשכח: אם לא עובד תקליד: v- כדי לראות את ההדפסות ותשלח צילום של המסך או תקליד את שורות השגיאה ותשלח,

אם אתה חושב שיש קונפיגורציות בביוס שאתה צריך לשנות ולא יודע איך שלח אלי צילומי מסך של הביוס ואומר מה צריך לשנות.

שים לב יכול להיות שיהיו בעיות נוספות.

שי.

אנונימי אמר/ה...

שי תודה על העזרה אני בהחלט יבדוק ויעדכן.
אך רציתי לשאול משהו אחרי שהפסקתי לנסות להתקין גיליתי שהווינדוס לא עובד וזה לא קרה לפני שניסיתי להתקין הוא פשוט היה מגיעה לשלב הטעינה (הקטע עם הקו שזז) ואז עושה ריסטרת ממה זה נובע??

אנונימי אמר/ה...

היי אז הינה קובץ HTML (בגלל שתגי(IMG) לא מאושרים פה) http://www.upfree.net/6045820
כל מה שאתה רואה זה בסוף ללא הצלחה אותה בעיה..

shay.hackintosh אמר/ה...

הי אנונימי, (תוסיף שם בבקשה)

יש בעיה בלהציג את העברית בדף ה HTML שצרפת ניסיתי גם מחלונות,

בכל אופן הבטתי בתמונות שלך אני העלתי אותם כדי שאחרים גם יוכלו לראות במה מדובר לכאן:
תמונה 1
תמונה 2
תמונה 3

האופציה:
Intel Speed Step
הייתי משנה ל Disabled רק ליתר ביטחון ואם זה עובד הייתי מנסה להחזיר (אחרי שלאופרד יעלה)

לגבי התקלה שלך היא בטח לא נפתרה לך עדיין כי רשמת cpuz עם Z
וצריך לכתוב cpus עם S.

תנסה ותכתוב כאן אם הצלחת,

שי.

אנונימי אמר/ה...

אז ככה,אני רשמתי cpus=1 וזה אותו בר ניתקע שעה עם העיגול, גם ביטלתי מה שאמרת לי בביוס.. מה יכול להיות הבעיה??
גיא.
נ.ב
כל ההודעות מאנונימי הם אני סליחה שלא רשמתי..

shay.hackintosh אמר/ה...

הי גיא,

לפי מסך אפור תקוע קשה לדעת, אם הסמל "אין כניסה" מופיעה אחרי דקה אז הבעיה שההאקינטוש לא מוצא את הדיסק שממנו הוא אמור לעלות, פתרונות לבעיה זו מפורטים בפוסט הזה.

במידה וזה לא המצב שלך אז בזמן עליית המערכת לחץ F8 ותגיע לדארווין פרומפט, הקלד v- ואז המערכת תעלה בלי המסך האפור עם התפוח הנגוס אלה תכתוב כל מה שהיא עושה ומנסה לעשות, כולל איפה השגיאה, נסה לצלם את המסך או להעתיק את התוכן ולשלוח כאן כדי שאוכל לעזור יותר,

שי.

אנונימי אמר/ה...

היי
אז עשיתי מה שאמרת עכשיו רק הערה אני רשמתי ככה:
cpus=1 -v
זה אמור לקלוט את שני הפקודות??
הנה התמונות:
http://www.siz.co.il/my.php?file=mczzznu0yj1j.gif
http://www.siz.co.il/my.php?file=zg0tdqyx0omu.gif

shay.hackintosh אמר/ה...

הי אנונימי (אני משער שזה גיא),

כמה פעמים ניסית לעלות (יש מצב שאם תנסה כמה פעמים זה יעלה, לפעמים העליה נתקעת, צריבה שגויה עלולה לגרום לזה).

בנוסף כמה זמן המתנת עד שזה יעלה, המתן לפחות 10 דקות, (גם אם זה לא כותב כלום, תבדוק את הנורית של הכונן הקשיח אם יש פעילות),

ולסיום, אם הייתי מגיע למצב כזה הייתי מנסה התקנות אחרות, או לצרוב שוב, בדיסק תקין ובמהירות הכי נמוכה, אם יהיה לי רעיון נוסף, אכתוב.

שי.

אנונימי אמר/ה...

היי שיי (וכן זה גיא..)
אז ככה ניסיתי יותר מעשר פעמים להעלות ונתקע..
היום שצילמתי את התמונות צרבתי על דיסק חדש(לא המהירות הכי נמוכה זה כל כך עקרוני אם כן אז תגיד)
ניסיתי יותר מ10 דקות כמעט בכל פעם..
איזה הפצות אתה ממליץ אני יוריד
!!!גיא!!!
]שלא טעתה ;-)]

shay.hackintosh אמר/ה...

הי גיא,

הייתי מתחיל עם Leo4All, אם לא הצליח האופציה הבאה שהייתי מנסה זה iAtkos_v2.0i אם גם זה לא הצליח השלב הבא זה Zephyroth בכל אופן את כל ההתקנות שקיימות היום אתה יכול לראות כאן.

שי.

אנונימי אמר/ה...

היי שי.
זה שוב אני(גיא)
ככה הורדתי תוך יום leo4all 3final
אך לצערי אני מכניס תדיסק הוא כזה ועוה ריסטרט?.
אשמח אם תגיד לי מה לעשות..
(אני מתחיל היתייאש :-( )
גיא.

shay.hackintosh אמר/ה...

הי גיא,

אנא גש לפורום החדש ופתח שם נושא חדש על הבעיה הזאת, היא מאוד קלה לפתרון, זה יצריך רישום קצר וחינמי.

תודה

shay אמר/ה...

שייי יש לי את אותה הבעיה שיש לאנונימי אנחנו שנינו מנסים להתקין במחשב נייד של MSI וזה נתקע אחרי ההתקנה היא אומרת שזה הצליח ושצריך שהוונדוס יעלה זה נתקע על מסך אפור עם התמונה של אפל התפוח וזהו לא זז וזה לא נתקע עם סמל אין כניסה כי זה עולה מהמקום הנכון זה נתקע רק על המסך האפור עם התפוח נקי וריק מה לעשות מפה ? האם זה בכלל אפשרי להתקין על מחשב נייד של MSI בבקשה תעזור לי חדש בזההה ואני ניסתי כבר כמה גירסאות הגירסא האחרונה שאני מדבר עלייה שהיא תקועה ככה זה 10.5.5 של IDENEB וכל השאר לא עולות ולא מגיעות להתקנה בכלל אצלי