doupto.com 15k$ video contest

יום שבת, 24 במאי 2008

איך לכוון כרטיס רשת

זה פוסט שלא ממש מתאים לבלוג אבל נשאלה השאלה והתשובה ארוכה מידי מכדי להשיב כתגובה,
אז לאחר שהתקנתם את הדרייבר של כרטיס הרשת, והוא עובד , איך מכוונים את הכרטיס כדי שיוכל לעבוד מול הראוטר שלכם או מול ספק האינטרנט.

ראשית לחצו על תפריט התפוח וביחרו System Preferences,

יופיע המסך הזה (המקביל ללוח הבקרה בחלונות),

בחרו באופציה Network,

במסך שהופיע, מהצד השמאלי ביחרו את הכרטיס רשת שאותו אתם רוצים לכוון, (שימו לב ללחצנים בתחתית הם מאפשרים אופציות נוספות שאסקור בעתיד)

מהחלק המרכזי כוונו את הפרמטרים המתאימים,
מתפריט נגלל Configure בחרו אחת מהאופציות:
  • Using DHCP - אופציה המאפשרת לראוטר או לספק להקצות בצורה דינאמית את כתובת ה IP, את שרת ה DNS, וכולי, בדרך כלל זאת האופציה העדיפה מול ראוטר



  • Using DHCP with Manual address - זאת אופציה המאפשרת הגדרות אוטומטיות למעת כתובת ה IP, היא מכוונת בצורה קבועה ע"י המשתמש, אם יש לכם כתובת קבועה, זאת האפשרות בשבילכם.



  • Using BootP - זאת אופציה להפעיל פרוטוקול ישן יותר שהיה קיים לפני המצאת ה DHCP הנקרא BootStrap אשר מאפשר לראוטר להגדיר לכל כתובת MAC (לא מקינטוש) כתובת IP, רוב הסיכויים שאת זה ממש לא תצטרכו, אבל דעו שהפרוטוקול DHCP נבנה ע"ג BootP ולכן רוב הראוטרים יתמכו גם בפרוטוקול הזה.



  • Manually - האופציה הזאת מאפשרת לכוון את כל ההגדרות בצורה ידנית, את כתובת ה IP את שרת ה DNS, שרת WINS וכולי, בדרך זו כל שעליכם לעשות הוא להתקשר אל ספק האינטרנט, לאמר שאתם מעוניינים להגדיר את התקשורת בצורה ידנית (כי יש לכם מק ורובם לא תומכים בזה, למרות שהבנתי שבזק יתמכו) ולהקריא להם את שם השדה והם יגידו לכם מה למלא.



  •  Off - זאת האופציה של כיבוי התמיכה בכרטיס הרשת, אם מסיבה כלשהיא לא תרצו יותר שכרטיס הרשת יעבוד (נניח שאתם חושבים שמישהו חדר למחשב, או שהמחשב איטי ואתם רוצים לדעת אם זה בגלל הרשת וכדומה), ניתן תמיד להחזיר חזרה  למצב הקודם בעזרת קליק בודד.



  • Create PPPOE Service - זוהי האופציה ההגיונית למי שלא משתמש בראוטר אלה מתחבר ישירות למודם ה ADSL או כבלים שלו, ואז מתחבר בעזרת חייגן לרשת, כאן תגדירו את ההגדרות: שם חשבון, סיסמה, ואם צריך אז את שם הספק. שימו לב, אופציה זאת לא באה במקום האופציות האחרות אלה בנוסף, זאת הגדרת החייגן, ובכרטיס רשת יהיה עליכם להגדיר את כתובת ה IP שלכם ושל המודם וכולי.

  • ביחרו את האופציה מהתפריט הנגלל:


    יופיע מסך המבקש שם לחיבור זה, הקלידו מה שתרצו (בזק, הוט, ברק ...)


    במסך המרכזי מלאו את פרטי ההתחברות שלכם (משתמש, סיסמה, שם השירות של הספק אם צריך:


    סמנו את הקופסה כדי שכפתור החייגן יופיע בשורת התפריט:


    ומשורת התפריט תוכלו ללחוץ ולהתחבר, להתנתק וכולי:

למטה תמצאו שלושה כפתורים:
  1. Apply - מאוד פשוט, לאחר השינויים לחצו עליו כדי שההגדרות יכנסו לפועל. (אגב זה בין המקומות היחידים שניתן לראות כזה כפתור במק, שאר המקומות רק משנים וזה נכנס לתוקף)
  2. Revert - הלחצן הזה מאפשר לשחזר נתונים כשלא רוצים שהשינויים שעשינו יכנסו לתוקף, במידה וטעינו, ולא זוכרים מה ההגדרות שהיו, שימו לב אם לחצתם Apply לא תוכלו לשחזר להגדרות שלפני הלחיצה על Apply.
  3. Assist me - הכפתור הזה יפעיל Wizard שישאל אתכם שאלות ואתם תענו לו תשובות עד שכרטיס הרשת יהיה מותקן ומכוון, בנוסף יש אופציה המאפשרת לאבחן תקלות Diagnostics.


הכפתור החשוב האחרון הוא Advanced אשר נותן גישה ישירה לכל ההגדרות ומאפשר הכנסה/הסרה/שינוי של ההגדרות ישירות בצורה ידנית. הנה צילומי המסך של האופציות שאפשר לכוון:









כמובן שאת הכפתור: Connect אין צורך להסביר.

אני יעשיר את הפוסט הזה עד שאכסה ביסודיות את כל האופציות אז בידקו אותו מידי פעם, לבנתיים אני מקווה שזה מספק, אל תשכחו יש לכם צוותי תמיכה מספק האינטרנט וספק התשתית, תשתמשו בהם, הם יעזרו מאוד.

שי.

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

שי
אני צריך שתשיג לי את הדרייבר שביקשתי ממך אם תוכל אחרת לא יהיה לי אינטרנט ואני גם צריך שתגיד לי איך מסירים את הדרייבר הקודם
כי הוא לא נותן לי להתקין דרייבר הוא רושם שמותקן לי דרייבר מגירסא חדשה יותר

shay.hackintosh אמר/ה...

תביט בתגובה שהשארתי לך בפוסט הקודם, אני אסביר על התקנת דרייבר בפוסט הבא, ואסביר איך לתמוך בדרייבר שלך.

שי

אנונימי אמר/ה...

איך אני יכול להביא דרייבר למקינטוש כרטיס רשת של IBM 10/100 ETHERNET jet PCI MANAGEMENT APTATER?
איך אני יכול להתקין אותו ,הרי אין לי אינטרנט , אין איך להוריד , מה גם שהוא לא מזהה USB .....

Unknown אמר/ה...

אח שלי התקנתי את זה עובד ממש מעולה ישלי בעייה אחת המחשב לא עובד ללא הדיסק ואני צריך דרייבר לכרטיס רשת .

תוכל ליצור איתי קשר :
Messenger:deancd@windowslive.com
ICQ:339882441
Mail:deancd@gmail.com

תודה מראש