doupto.com 15k$ video contest

יום שישי, 9 במאי 2008

התקינו לאופרד - iATKOS_v1.0i

שימו לב: iAtkos_v1.0i אינה חדשה ביותר ניתן להשתמש ב iAtkos_v2.0i או במומלצת ביותר היום: Leo4Allv3 יש פוסט איך להתקין אותה כאן.

פוסט זה יהיה מדריך התקנה של לאופרד האקינטוש על פי.סי. אם זה הפוסט הראשון שאתם קוראים, אנא קראו את החלקים הקודמים, זה יחסוך לכם הרבה שאלות והתעסקות עם תקלות בהמשך, אם אתם "משתמש מתקדם" אז אתם יכולים להתייחס לפוסט הזה בלבד.

שימו לב, התקנת לאופרד האקינטוש היא פשוטה מאוד ולא אמורים להזדקק לשום מדריך כדי לבצע את ההתקנה, אבל אם נתקלים בבעיות אז כדאי לעקוב אחרי המדריך צעד אחר צעד, מילה במילה, וזה יביא אתכם להתקנה מוצלחת.

מדריך זה מבוסס על גרסת הפצה של האקינטוש:  iAtkos 1.0i 10.5.1 בלי העדכון 10.5.2 PPF, הגרסה שאני הורדתי והשתמשתי הינה גרסת עדכון, והיא דורשת מק קודם כדי לעדכן אותו, כדי לספק את הדרישה הזו, לפני התקנת לאופרד התקנתי טייגר 10.4 גם הפצה של iAtkos אם אתם מעוניינים לראות את המדריך של התקנת טייגר אנא קראו קודם את "איך להתקין האקינטוש (Hackintosh) על פי.סי (PC)".

פתרון נוסף כדי לעקוף את בעיית הגרסת עדכון הוא פשוט להוריד הפצה אחרת שהיא אינה גרסת עדכון, כגון iAtkos r2, או Kalyway וכו'.

את ההתקנה הזו ביצעתי על מחשב לאפטופ LG W1 להלן המיפרט שלו:
  • Core2Duo 1.83Ghz x2 (only one working when the other is enabled i get a reboot loop)
  • 2G DDR2 667
  • 120G SATA HD (can support RAID)
  • PCMCIA Texas Instruments Card Reader
  • Dual-Layer DVD Burner
  • USB 2.0 x4 or USB 1.0 x2 + USB 2.0 x2 (both successfully supported)
  • ATI X1600 Mobility (working with ATIinject)
  • Sound Card (internal speakers not working)
  • 17" LCD
למרות שהתקנה זו היתה מוצלחת (למעט מקלדת שלא נתמכת ב LG והייתי צריך להשתמש בחיצונית) ביצעתי הרבה התקנות על מעבדי AMD ואינטל, ניידים, וביתיים, השתמשתי בגרסאות מתאימות התומכות SSE2 או SSE3, אל תשכחו קודם לבדוק שהחומרה שלכם נתמכת ברשימת תאימות החומרה HCL.

בואו נתחיל, שלב ראשון צריך לצרוב את העותק שהורדתם ולהכניס את ה DVD אל הכונן, צרבו במהירות הכי נמוכה שאפשר.


כעת הדליקו את המחשב ואפשרו לו לעלות מה DVD


מיד תראו מסך דומה לזה שסופר לאחור, זהו ה Darwin BootLoader האחראי על עליית המערכת האקינטוש, אל תלחצו על שום מקש ואפשרו לו להמשיך עד שיוצג המסך הבא האפור עם התפוח


הבא בתור יופיע המסך עליה של אפל רקע אפור עם תפוח, ועיגול מסתובב המצביע על פעילות, זה אמור לקחת בין 3-5 דקות, אל תבהלו אם זה יקח יותר (אבל אל תמתינו יותר מ 10 דקות)


בנתיים חברו מקלדת חיצונית USB (רק אם אתם על לאפטופ) אם אתם רצים על נייד יש סיכוי שהמקלדת הפנימית לא תעבוד (אבל אפשר לחבר אותה אחרכך רק כשתגלו שהיא לא עובדת), בכל אופן גם אם אתם על מחשב שולחני אל תערבבו מקלדת ועכבר שחלק PS2 וחלק USB תמיד תדאגו שיהיו שניהם מאותו חיבור (וממירים לא יעזרו התקן חייב להיות זהה)


אני משתמש במקלדת סיליקון מתגלגלת, אז זה מטריד אותי פחות (אבל זה עדיין מטריד)


בשלב הבא אתם אמורים לראות מסך שמפרט את ההתקנה (בחלקם מסך זה יהיה ריק ופשוט יהיה כתוב לחצו Next, אז ממש ככה לחצו על הכפתור Next שלמטה.


אין ממש את המילה Next לחצו על הכפתור הזה:


מסך עם פס התקדמות מופיע זה אמור להיות מאוד מהיר, או מכסימום דקה


מיד יופיע מסך Welcome שבו יופיעו פרטי הקבוצה הפורצת, גרסה תאריכים וכאלה, לחצו על Continue.


כעת יופיע מסך ה License שבמקום קישקושים של אפל על ההתקנה בד"כ יופיע טקסט של הקבוצה הפורצת עם הוראות מה לעשות ומה לא וכולי. קראו להנאתכם ולחצו Agree.


טוב עכשיו הכייף מתחילבמסך זה מחליטים באיזה כונן ומחיצה מתקינים את מערכת ההפעלה, רובכם לא יראו אייקונים של כוננים כמו שרואים בתמונה הזאת, כי האייקונים הם רק של מחיצות שמפורמטות ל HFS+ שזה הפורמט של מק ולא של חלונות. אל תדאגו מזה, מיד ניצור מחיצה כזו ותוכלו להתקין בה את לאופרד, אבל אם אתם כן רואים פה אייקון ואתם יודעים שאתם רוצים להתקין בתוכו אז קפצו לשלב התקנת Darwin Bootloader.


לחצו על תפריט "Utilities" משורת התפריטים למעלה


ובחרו באופציה "Disk Utility" המסך יתחלף במסך של תוכנת ניהול הכוננים.


במסך זה אתם רואים חלק מרכזי שכרגע ריק, ובצד שמאל יש עץ כוננים המציג את כל הכוננים והמחיצות שזמינים במחשב שלכם. ולמעלה ניתן לראות כפתורים שמבצעים פעולות על הכונן והמחיצה הנבחרים, כמו מחק, צור, צרוב וכולי.


בחרו מהצד השמאלי את המחיצה שעליה תכננתם בשלבים קודמים להתקין לאופרד, מיד עם לחיצתכם תראו שהחלק המרכזי משתנה ומראה מידע על המחיצה הנבחרת וניתן גם לבצע פעולות כגון מחיקה, פירמוט, בדיקת תקינות והרשאות וכולי.


מהחלק המרכזי למעלה בחרו בטאב Erase

בשדה "volume format" ביחרו בערך (Mac OS Extended (Journaled,
בשדה Name בחרו את שם הכונן, זה השם של האייקון של הכונן שתראו על שולחן העבודה,והשם של מערכת ההפעלה שתראו בזמן עליית המערכת אז בחרו שם הגיוני, השתמשו באנגלית בלבד, לא כדאי להשתמש ברווח או תווים מיוחדים, וזה שומר על אותיות קטנות וגדולות כמו שכתבתם, בדוגמה זו אני בחרתי בשם: Leopard2 ולאחר מכן לחצו על הכפתור "Erase",


מיד יופיע פופאפ, או יותר נכון במק זה חלון שנגלל מלמעלה, שיבקש מכם לאשר את המחיצה, בדקו טוב שזה הכונן שהתכוונתם לפרמט כי אין דרך חזרה לאחר שאישרתם את המחיקה, ולחצו "Erase"  כדי לאשר, משלב זה  להבדיל מחלונות זה יהיה מאוד מהיר 10 שניות מכסימום.


מיד יופיע למטה פס התקדמות ובסוף המחיקה בעץ הכוננים בצד שמאל יתווסף כונן המייצג את הכונן שכרגע פירמטתם. בדוגמה זו Leopard2, לחצו על ה X האדום כדי לסגור את החלון וצאו מהתוכנה לניהול כוננים וחזרה למסך הראשי


Darwin Bootloader Install:
כעת במסך הראשי אמור להופיע אייקון עם הכונן שזה הרגע פירמטתם, אל תבחרו אותו עדיין, יש עוד צעד אחד להשלים לפני כן, וזה התקנת ה Darwin Bootloader ובאחריותו להטעין את כל הדרייברים של מק (Kext) בהתחלה ולהטעין את ה Kernel ואת מערכת ההפעלה, בנוסף נתקין את ה EFI שהוא ממשק שגורם למערכת ההפעלה לחשוב שהיא רצה על מק אמיתי, מה שיאפשר לנו לבצע עדכונים מול אפל, מהתפריט בחרו "Darwin Boot"


מיד המסך הראשי מתחלף במסך של טרמינל (מקביל של מק לדוס), ובו הוראות והסברים על התהליך שאותו עומדים לעבור, אם אתם רוצים קראו והמשיכו לחלק הבא


בסוף המסך תהיה שאלה האם אתם מעוניינים להמשיך, לחצו על Y


השאלה הבאה מבקשת להקליד את מספר הכונן (לא המחיצה) שעליה אנו מעוניינים להתקין את ה Darwin Bootloader, ושממנו תעלה מערכת ההפעלה, ובין היתר בו תותקן מערכת ההפעלה לאופרד.מידע זה אמור להיות לכם משלב איסוף המידע, מספר הכונן יתחיל מ 1 כך שאם שמרתם את המספר 0 שמציין את הכונן הראשון אז תכניסו 1 אם שמרתם את הכונן השני שזה המספר 1 אז תכניסו 2 במקום (בקיצור תוסיפו 1 על מה ששמרתם ותקלידו)


השאלה הבאה תהיה על איזה מחיצה באותו כונן להתקין, שוב אמור להיות לכם משלב האיסוף מידע, הפעם הכניסו את המספר האמיתי, כלומר אם זאת המחיצה הראשונה באותו כונן הכניסו 1 ואם זו המחיצה השניה הכניסו 2 וכולי. (מצטער שאין לי תמונת מסך לשלב זה)

שלב האחרון הוא האם אתם מעוניינים להתקין EFI, זהו תוסף המאפשר להריץ Kernel טבעי של אפל,מה שמאפשר למערכת להתנהג כאילו היא מותקנת על מק אמיתי כולל דרייברים של מק, עדכוני תוכנה מאפל וכולי, מנגנון ה EFI עובד על מירב המחשבים, אך על מספר מחשבים בייחוד ישנים לא יצליח לעבוד, במידה ואתם חלק מאותם מחשבים שלא מצליחים להריץ עם EFI אז פשוט תתקינו מחדש ותבחרו באופציה זו N, אבל אם אתם מעוניינים לנסות (מומלץ) אז כאשר תופיע השאלה: "Do you want to install boot EFI" לחצו Y .

בשלב האחרון תתבקשו לאשר את בחירותיכם לאורך כל הדרך עם השאלה: "Are you sure?" בחרו Y אם אתם בטוחים שעניתם על הכל נכונה, אם לא לחצו N והכל יבוטל וכלום לא יכתב לדיסק. לאחר אישור יותק Darwin Bootloader ואם בחרתם אז גם EFI זה יקח 5 שניות בערך ואז תופיע ההודעה:
, [Process Completed] סגרו את חלון הטרמינל ואל תצאו עדיין מתוכנה זו


אחרי שההתקנת ה EFI הסתיימה עלינו לסמן את המחיצה כ Bootable כדי שנוכל להעלות את המחשב ממנה, לשם כך אנו זקוקים לחלון טרמינל חדש.
כדי לפתוח חלון טרמינל חדש יש לבחור מתפריט ה Shell את האופציה  new Window->Homebrew כמו שרואים בתמונה


חלון טרמינל חדש יופיע, כנסו את תוכנת ה Fdisk ע"י הפקודה הבאה:
/usr/sbin/fdisk -e /dev/rdisk0
החליפו את המספר האחרון במספר הכונן שלכם שעליו אתם עומדים להתקין את הלאופרד (בדוגמה הזו השתמשתי במספר 0 המייצג את הכונן הראשון ועל כן רשמתי Disk0)


אתם יכולים להשתמש בסימן שאלה ואנטר כדי לקבל מסך עזרה כך:


הקליקו p ולחצו אנטר או רשמו את המילה המלאה Print ולחצו אנטר, זה יציג רשימה של כל המחיצות שעל הדיסק שבחרתם ומידע עליהם כגון גודל, סוג הפורמט, וכולי, ניתן להבחין גם בסימן כוכבית (*) ליד אחת מהמחיצות, ומשמעות הכוכבית היא איזו מחיצה מסומנת כ Bootable כלומר שממנה מעלים את מערכת ההפעלה, במקרה זה המחיצה שניתן ממנה להעלות את מערכת ההפעלה היא מחיצה 2.


כדי לסמן את המחיצה של לאופרד כהמחיצה שמכילה  את מערכת ההפעלה הראשית וממנה צריך לעלות השתמשו בפקודה הזו (בדוגמה אני מתייחס למחיצה מספר 1 כהמחיצה המכילה את לאופרד על הכונן):
f 1
f הוא קיצור ל flag כלומר לסמן וכמובן שעליכם להחליף את הספרה 1 במספר המחיצה עליה אתם מתקינים את לאופרד


לאחר שלחצתם אנטר תוכלו לראות כי יש כוכבית ליד שורת הפקודה שלכם (Prompt) שמסמן כי בוצע שינוי ועדיין לא נשמר, שימו לב אתם רשאים להקליד שוב p וללחוץ אנטר כדי לראות שוב את רשימת המחיצות ולבדוק איזו מחיצה כעת מסומנת בכוכבית.


כעת הקלידו u שזה קיצור ל update כלומר עדכן, ולחצו אנטר


והקלידו w שזה קיצור ל write כלומר כתוב את השינויים לדיסק, ולחצו אנטר


שימו לב שסימן הכוכבית ליד שורת הפקודה נעלם מה שמסמן שכל השינויים נשמרו ועודכנו ונכתבו לדיסק, הקלידו q שזה קיצור ל quit ולחצו אנטר כדי לצאת מתוכנית ה Fdisk


לאחר שיצאנו מה Fdisk ניתן לסגור את הטרמינל ולצאת חזרה למסך הראשי, ניתן לעשות זאתע"ילחיצה על תפריט Terminal ואז אופציה Quit Terminal וזה יחזיר אתכם חזרה למסך ההתקנה הראשי.


כעת בחרו את האייקון של הכונן שעליו אתם מעוניינים להתקין את לאופרד (אותו כונן שפירמטנו, מחקנו, נתנו לו שם, והתקנו עליו Darwin Bootloader ו EFI) ואז לחצו על הכפתור התחתון Continue


עכשיו אתם מגיעים למסך ההתקנה עצמו, לאחר ההכנות שעברתם


בקצה השמאלי התחתון ישנו כפתור Customize לחצו עליו


אם אתם יודעים מה אתם עושים וזאת לא התקנה ראשונה שלכם אז בחרו במסך זה את האופציות הרצויות עליכם, אם אתם חדשים בנושא האקינטוש או שזו ההתקנה הראשונה שלכם אז כדי ללכת על בטוח (כלומר מערכת שב 99% תעלה ללא בעיות) יש לבחור רק את האופציות שמסומנות בתמונה הזו. שימו לב ביחרו את האופציה EFI Emulation רק אם בחרתם Y בשאלה על ה EFI בשלב ההתקנה של Darwin Bootloader.


כשתסימו תלחצו על הכפתור Done שבפינה הימנית למטה.


אתם תחזרו אל המסך הקודם"Install Summary" ליחצו על הכפתור התחתון הימני install


חלונית פופאפ תופיע ותבצע בדיקה שכל קיבצי ההתקנה על ה DVD תקינים זה יקח בין 3-5 דקות, אין ממש צורך אמיתי להמתין שבדיקה זו תסתיים אתם רשאים ללחוץ על Skip כדי לדלג על שלב הבדיקה (במידה ויהיו לכם בעיות בהתקנה אז בנסיון הבא אל תדלגו על שלב הבדיקה, במידה והבדיקה נכשלת, הורידו עותק אחר, העותק הזה לא תקין)


לאחר ששלב הבדיקה הסתיים או שלחצתם Skip יתחיל שלב העתקת הקבצים לדיסק, זה יקח קצת זמן, בין 10 דקות ל 25 דקות, שבו ותרגעו


בשלב העתקת הקבצים יהיה פס התקדמות, שימו לב המסך לפעמים יכנס ל"שומר מסך" ויקפיא את המסך הנוכחי ולא יעדכן את הפס, ויראה לכם כרילו שהכל נתקע, פשוט הזיזו מעט את העכבר (ללא לחיצות) ותראו תמונה עדכנית.


בתום ההעתקה יופיע מסך זה המציין ההתקנה הושלמה בהצלחה, ואז יספור אחורה 30 שניות כדי שתלחצו על הכפתור Restart כדי לאתחל את המחשב, במידה ולא תלחצו ויעברו 30 שניות המחשב יאותחל בכל אופן.


לפני שהמחשב עולה חזרה אל תשכחו להוציא את ה DVD מהכונן כדי שלא יעלה בטעות ממנו, מנקודה זו לא תזדקקו ל DVD יותר


לאחר שמסך הראשון יעבור, לחצו על F8 ויופיע לכם תפריט של ה Darwin Bootloader כמו שרואים בתמונה כאן


וודאו כי בתפריט מופיע שם המחיצה שעליה התקנתם את לאופרד במקרה הזה Leopard2 בחרו אותו עם מקשי החץ ולחצו אנטר


עכשיו תראו את המסך האפור עם התפוח המציין כי מערכת ההפעלה של אפל עולה, מנקודה זו תוכלו להעזר בסרטון שמצאתי ב Youtube (לא אני העלתי אותו) שמראה בדיוק מה שאתם אמורים לראות מנקודה זו (רק שהוא משתמש בגרסת R2) לינק לסרטון.


אם הכל הלך כשורה אתם אמורים מיד לראות (ואם אתם ממש ברי מזל אז גם לשמוע) את הסרטון "ברוכים הבאים" של אפל, זהו סרטון שמאז המערכת הפעלה הראשונה שלהם הם מקרינים אותו פעם אחת בתום ההתקנה, אינכם יכולים להפסיק אותו, אז פשוט תהנו הוא בערך דקה דקה וחצי וניתן להוריד אותו מכאן.


מיד בתום הסרטון תראו את מסך הכיוון הראשון שמכוון את האזור מגורים, לחצו על הקופסה: "Show All" אשר מופיעה למטה והרשימה תתמלא, בחרו באזור המתאים לכם ובסיום לחצו Continue


במסך הבא ביחרו את שם המדינה בה אתם מתגוררים (מן הסתם ישראל), גם כאן העזרו בקופסה התחתונה "Show All" ובסיום לחצו Continue


כעת בחרו את סוג שפת המקלדת שלכם גם פה ניתן להעזר בקופסא "Show All", במקרה הזה בחרתי עברית (ללא ה QWERTY) ולחצו Continue


המסך הבא חשוב, הוא נותן לכם הזדמנות להעביר מידע מהמק הקודם שלכם, מידע כמו קבצים, מוזיקה, תמונות, תוכנות, הגדרות וכולי, ההתקנה יכולה להעתיק את המידע הזה ממק שונה מהרשת, או מכונן חיצוני, או ממחיצה שונה על אותו דיסק וכדומה. אם בידכם גרסת עדכון של לאופרד, אז המערכת תדרוש מכם לבצע העברה של המידע ולא תוותר, אם הגרסה שבידכם אינה עדכון אז תוכלו לבחור את האופציה האחרונה: "do not transfer my information now" וליחצו "continue", אבל אם בכל זאת יש לכם גרסת עדכון ואתם בוחרים באופציה האחרונה (do not transfer my information) אז המערכת תחזור לוידאו פתיחה ותחזרו אל השלבים של הכיוון מחדש, ההתקנה תבצע את הלופ הזה רק 3 פעמים ואז תכריז שהמערכת לא תקינה ולא ניתן להתקין אותה. במידה והתקנתם התקנת מערכת ישנה כגון טייגר כדי לבצע עדכון אז בחרו את האופציה: "from another volume on this mac" ולחצו "continue", 


אם בחרתם להעביר את המידע ממערכת הישנה שלכם (התקנת טייגר קודמת) אז יופיע מסך זה, עליכם לבחור לפחות משתמש אחד, ואם תלחצו על המשולש הקטן שליד שם המשתמש תוכלו להרחיב את המידע ולהחליט איזה מידע מעבירים, בחרו את המינימום שחייבים (מבחינת גודל) וודאו שיש מספיק מקום על הדיסק הקשיח. ולחצו transfer.


יופיע מסך עם פס התקדמות המצביע על תהליך ההעברה זה יקח זמן, תלוי בגודל המידע שמעבירים.


בשלב זה תתבקשו להתקין חיבור לאינטרנט, אך לטובת התקנה ראשונה אני מעדיף שלא להגדיר אינטרנט, אפשר להריץ את התהליך מתוך לאופרד אחר-כך, מה עוד שישנם הרבה בעיות עם דרייבר לרשת ורובכם לא תוכלו להתחבר מיד (ללא חומרה או דרייבר מתאים), לכן ביחרו באופציה: My Computer Does not connect to the Internet


המסך הבא שיופיע הינו מסך הרישום, מלאו את הפרטים שחייבים ולחצו Continue


אם הקלדתם נתונים במבנה לא תקין כגון מבנה כתובת דוא"ל שגוי, או חסרים פרטים הכרחיים, המערכת תציג מסך כמו בתמונה ותתן לכם אופציה לתקן (Cancel) או להתעלם (OK)


המסך הבא מבקש מכם לפרט מה אתם עושים עם המחשב ואיפה (בית, עבודה, משחקים או אינטרנט וכולי) ביחרו אילו אופציות שתרצו, ולחצו Continue, המלצה שלי אל תסמנו את הקופסא: Stay in Touch!


כעת תתבקשו לרשום את המערכת באפל, ביחרו Register Later


במסך הזה תתבקשו לכוון את השעה והתאריך בסיום לחצו continue.


כעת תופיע הודעה שמזכירה לכם לא לשכוח להרשם אצל אפל, לחצו Done.


כשלב אחרון תצטרכו לכוון את המקלדת, ליחצו Continue.


כעת תתבקשו ללחוץ על המקש שליד המקש שיפט (Shift) השמאלי,


במקרה שלי זה המקש Z לחצו עליו פעם אחת בלבד


כעת שימו לב המסך השתנה ואתם מתבקשים ללחוץ על המקש שליד המקש שיפט (Shift) הימני,


במקרה שלי זהו המקש עם הסימן שאלה, ליחצו פעם אחת בלבד,


לסיום המערכת תודיע שהמקלדת זוהתה בהצלחה ותתן לכם אופציה אחת מהשלושה, אני השארתי את מה שהיא זיהתה Ansi, ליחצו Done


בסיום תראו את מסך הלוגין, בחרו את המשתמש שלכם, הקלידו את הסיסמה ולחצו על הכפתור LogIn


לסיום אתם רואים את המסך של הלאופרד שנראה כך:


זהו זה, אם יש לכם בעיות, קראו את הנושאים של ה פתרון תקלות, אם עדיין לא הסתדרתם פרסמו תגובה עם שאלה ואענה עליה, אם הצלחתם פרסמו את החומרה שלכם ב OSX.org HCL Page,

תהנו מהמק החדש שלכם,
שי.

120 תגובות:

דור אמר/ה...

אם יש לי מחשב נייד של Hp
e6680ej
אבל עם 2 Gb ram
ואני אתקין את זה -אבל Hd חיצוני
זה יעבוד??


תודה מראש
דור

OnTarget אמר/ה...

כשאני מגיע למסך של Disk Utility
אין לי בצד שום כונן...
מה לעשות?

shay.hackintosh אמר/ה...

דור שלום,

כן מכונן חיצוני זה יעבוד, תדאג לחבר אותו לפני שאתה מדליק את המחשב, ואם לא תראה אותו דרך Disk Utility אז פשוט תנתק ותחבר ותפעיל את ה Disk Utility שוב.

shay.hackintosh אמר/ה...

שלום OnTarget,

אם אין לך שום כונן שמופיע בצד שמאל זה אומר שהמערכת לא זיהתה שום כונן קשיח שמחובר למחשב, שזה מאוד מוזר כי אז ההתקנה לא היתה אמורה לעלות, אתה יכול לשלוח תמונה של המצב הזה? בגדול אמור להיות לפחות הדיוידי שממנו אתה מתקין, אולי אתה מתכוון שהכל אפור ונראה כאילו לא ניתן להתקין, אם כן אש צריך לדאוג למחיצה לפני ההתקנה.

אם אתה יודע שיש כונן ומחיצה שממתינה ללאופרד והיא לא מופיעה אז ציין את שמה בשורת הפקודה של דארווין כך:
rd=diskXsY
כאשר האות X תוחלף במספר הדיסק הראשון הוא 0 השני 1 השלישי 2 וכן הלאה, והאות Y מוחלפת במספר המחיצה 1 למחיצה הראשונה 2 למחיצה השניה וכן הלאה. לדוגמה:
rd=disk0s1
תודיע לי איך זה מסתדר ותנסה לצלם את המסך ולהעלות לאן שהוא.

שי.

אנונימי אמר/ה...

התקנתי מאק על המחשב נייד שלי
עכשיו יש לי כמה בעיות:
1.איך אני מתקין את ה קארד?? wifi
אני עכשיו חייב לחבר אותו עם חוט...
2.אני צריך את הדרייבר של הכרטיס מסך של הנייד:
8400 גי אס
3.למה שאני מחבר למש את ה דיסק און קיי שלי הוא לא מזהה אותו?
4. איך אני מסדר את הקול בנייד?????


נ.ב
המחשב הוא מדגם hp 6680


תודה מראש
דור



ה Mac osx נמצא על המחשב נייד מדגם hp6680 אבל עם 2 gb ram.
המקלדת עובדת לא כמו שרשמת שזה לא עובד !
אני התקנתי עם הגירסא : klaway 10.5.2

shay.hackintosh אמר/ה...

הי דור,
תודה לך שהיית המגיב הראשון באתר העברי, אני מקווה לשמוע מעוד אנשים, רק לפי כמות התגובות (שאלות, או סתם תגובות) אני יודע אם יש קוראים שצריכים את מה שאני כותב, לפי זה אני גם מחליט באיזה בלוג להשקיע וכמה, אז תודה לך.

לגבי השאלה שלך:
לא מצאתי הרבה אנשים שהתקינו לאופרד על מחשב כמו שלך (אחלה מחשב אגב, קונפיגורציה נהדרת) רוב המשתמשים היו באירופה ורוב התכתובות בשפה זרה כמו צ'כית וכדומה.

אז דבר ראשון שאני מבקש אם אתה יכול לצלם את המחשב שלך ולהעלות איזה סרטון ל YouTube אתה די ראשון שעושה את זה, אם לא מתאים לך אז אולי תשקול רק להוסיף טקסט קצר ב HCL עם נקודות לגבי מה עובד לך ומה לא, או תשלך אלי מייל ואני יוסיף את זה בשמך.

אוקיי לגבי הדרייברים:
כרטיס הרשת האלחוטי שלך לצערי לא יעבוד, יש לך: Intel Pro 3945ABG
זה בדיוק הכרטיס שיש לי בלפטופ אבל הוא לא נתמך ואף אחד לא כתב לו דרייבר,
אם אתה בכל זאת מעוניין לגלוש מהמק תצטרך לקנות כרטיס רשת אלחוטי עם דרייבר למק,
אני אישית ניסיתי הרבה עד שמצאתי אחד שעובד טוב (Edimax 7318ug) ניתן להשיג דרך באג במחיר של 100-150 שקל.
זה כרטיס USB שבא עם תוכנה שאפשר גם להוריד RALink אני אכתוב פוסט על זה בקרוב.

לגבי כרטיס המסך יש לך: Nvidia Geforce 8400M GS
את הכרטיס הזה ניתן להתקין בעזרת ההתקנה שנמצאת כאן. אם היא לא עובדת או עושה בעיות תנסה את זה.
תנסה ותחזיר לי תשובה אם זה הצליח או אם היו בעיות.

לגבי כרטיס הקול, לא מצאתי את שם הכרטיס המדויק, שלח אלי את שם הדרייבר או הכרטיס ואוכל לענות, השתמש בעצות שיש בפוסט על איסוף המידע.

לגבי ה USB, נשמע ממש מוזר, אמור לזהות אותו אוטומטית ולהציג כונן על שולחן העבודה, ישנן כמה אפשרויות:
1. הכונן לא נתמך נסה אחרים (תשאיל מחבר)
2. אם גם כונני USB אחרים לא עובדים אז יש סיכוי שזאת היציאה עצמה, תבדוק שהביוס תומך ב USB 2.0 וגם בישן Legacy
3. אפשרות נוספת שהוא פשוט מפורמט בצורה שלא מוכרת למק תבדוק אם אתה רואה אותו דרך ה Disk Utility
4. בנוסף תוכל להקליד את הפקודה: mount בטרמינל כדי לקבל רשימת כוננים שמערכת ההפעלה מכירה לאחר הכנסת הדיסק.
5. דאג ששם הכונן לא יהיה בעברית ואם אפשר ללא סימנים מיוחדים
6. וודא שהכונן אכן נדלק כלומר שזו אינה בעיית חומרה

מקווה שכל זה יעזור, אנא עדכן חזרה מה היה הפתרון לכל דבר ובמה עוד אפשר לעזור.

תהנה מהמק החדש שלך.

אנונימי אמר/ה...

בקשר להתקנה הצלחתי לשים גם על המחשב הרגיל שלי:

Core 2 Due e6600 2400@3056
1GBX3 ram DDR2 800 MHz
Westren Digital 320GB 16MB
Gigabyte 965P-DS3
nVIDIA GeForce 8800 GTS 512 DDR3
450w RX-RTX
temperature: 28,28
וזה עובד מעולה-אבל בסוף ויתרתי כי לא הצלחתי להסתדר עם הדואל בוט.
גם ככה רציתי יותר בנייד:

בקשר לאינטרנט -הצלחתי להתקין את הכרטיס רשת הרגיל ועכשיו הוא מחובר עי חוט לראוטר וזה עובד מעולה
בקשר לכרטיס מסך מצאתי איך לסדר את זה-גם עובד מעולה(היה את ההתקנה כבר בדיסק אז פירמטתי שוב....)
בקשר לקול זה מה שלא עובד לי כרגע -את הכל הצלחתי לסדר...
זה מבאס כי כל המחשב סניתי על לראות סרטים וכאלה..
עכשיו לא הבנתי כל כך איך לבדוק את הקול?
הוא מוצא את הכרטיס קול אבל אני לא שומע כלום.

(אולי זה נורמאלי אבל יכול להיות שעם המאק הסוללה של המחשב נגמרת יותר מהר?)

תודה מראש ותודה על העזרה וההיתייחסות !
דור

אנונימי אמר/ה...

בקשר להתקנה הצלחתי לשים גם על המחשב הרגיל שלי:

Core 2 Due e6600 2400@3056
1GBX3 ram DDR2 800 MHz
Westren Digital 320GB 16MB
Gigabyte 965P-DS3
nVIDIA GeForce 8800 GTS 512 DDR3
450w RX-RTX
temperature: 28,28
וזה עובד מעולה-אבל בסוף ויתרתי כי לא הצלחתי להסתדר עם הדואל בוט.
גם ככה רציתי יותר בנייד:

בקשר לאינטרנט -הצלחתי להתקין את הכרטיס רשת הרגיל ועכשיו הוא מחובר עי חוט לראוטר וזה עובד מעולה
בקשר לכרטיס מסך מצאתי איך לסדר את זה-גם עובד מעולה(היה את ההתקנה כבר בדיסק אז פירמטתי שוב....)
בקשר לקול זה מה שלא עובד לי כרגע -את הכל הצלחתי לסדר...
זה מבאס כי כל המחשב סניתי על לראות סרטים וכאלה..
עכשיו לא הבנתי כל כך איך לבדוק את הקול?
הוא מוצא את הכרטיס קול אבל אני לא שומע כלום.

(אולי זה נורמאלי אבל יכול להיות שעם המאק הסוללה של המחשב נגמרת יותר מהר?)

תודה מראש ותודה על העזרה וההיתייחסות !
דור

shay.hackintosh אמר/ה...

הי דור,

טוב לשמוע שהסתדרת עם ההתקנות, לגבי כרטיס המסך, זה חשוב להתקין פעם ראשונה את ברירות המחדל כדי להגיע למצב עובד ואחר-כך להתקין מחדש ולבחור את הדרייברים המתאימים, או להשתמש בתוכנה שנקראת: Pacifist כדי לשלוף את הדרייברים החוצה ולהתקין אותם בנפרד (רשמתי לי לכתוב עז זה פוסט), או כמובן להוריד מהאינטרנט את הדרייבר בנפרד.

לגבי כרטיס הקול, כדי לדעת איזה יש לך, חשוב לאסוף את המידע דרך מנהל החומרה מחלונות לפני ההתקנה, בדיוק בשביל מקרים כאלה, אבל אם אני מבין נכון אתה אומר שהוא מזהה שיש לך כרטיס קול, אז בדרך כלל בניידים לא יעבוד הרמקולים הפנימיים המובנים, יש לחבר אוזניות וזה יעבוד, תנסה תודיע לי אם זה עובד.

לגבי הדואל בוט אני אוסיף פוסט על זה השבוע.

שי.

אנונימי אמר/ה...

הצלחתי לסדר את הקול
עכשיו זה עובד מעולה

הקתתי את ההתקנה של ה ALC888

מפה: http://www.fileflyer.com/view/BVgCKAV

התקנתי פשוט רגיל עשיתי ריסט וזה עבד!!!

תודה ל Noamn על הפתרון!

ותודה לך שי על התמיכה -על החומרה שלי עכשיו עובדת...

shay.hackintosh אמר/ה...

הי דור,
טוב לשמוע, שפתרת את בעיית הכרטיס קול, הטריד אותי מאוד שתוכנה פשוטה שרצה על מספר מחשבים, סירבה לרוץ אצלך, רוב הבעיות שסבלת מהם וחווית אותם אני אישית משייך ל Kalyway, אני מאוד מעריך את ההפצות שלהם אבל לאחרונה יש הפצות חדשות כל כך יציבות טובות וקרובות מאוד למקור.

תכננתי לפתח התקנה פשוטה כמו שתארת לכל מיני כרטיסי קול, ולפרסם פוסט איך לבצע את זה ידנית, אני שמח שסיפקת את הלינק חסכת לי יום עבודה, אני אפרסם את הפוסט עם כל האופציות,

שי.

אנונימי אמר/ה...

שלום חברים,
המדריך נראה אחלה ומי שיצר אותו מבין בזה.אך יש לי בעיה כשאני מנסה להפעיל את הדיסק הוא נתקע בתמונה של מסך לבן כזה ששמה יש את התפוח של אפל המסף הראשון אחרי המסך השחור והוא נתקע שמה הרבה יותר מ10 דקות לפי מה שאמרתה במדריך זה צריך לעלות תוך 3 דקות אצלי לא. מקווה שתעזרו לי.
בתודה ,גל

shay.hackintosh אמר/ה...

שלום אנונימי (אנא הוסף שם כלשהו),

אכן יכולה להיות בעיה כמו שאתה מתאר, אני עדיין לא כתבתי את הפוסטים של התמודדות עם תקלות והם בדרך, אבל כדי לזהות טוב יותר את הבעיה ולהבין ממה אתה סובל יש לבדוק את המצב האמיתי, ראשית האם מופיע סימן אין כניסה כמו שמופיע בתמונה הזאת
אם כן אז זה שונה מחלון תפוח עם עיגול מסתובב לנצח,
בנוסף אפשר לבדוק את המצב האמיתי ולקבל הדפסת שגיאה ע"י התהליך הבא:
1. לפני קבלת המסך האפור לחץ F8 פעם אחת,
2. בפרומפט שקיבלת הקלד v- ולחץ אנטר, כעת המערכת תעלה במצב שבו היא כותבת כל פעולה (Verbose) תוכל לראות את כל הפעולות שהיא מבצעת כולל השגיאות, צלם מסך זה בבירור ושתף אותו או העתק את המלל במדויק לתגובה נוספת כדי שאוכל לעזור,

שי.

אנונימי אמר/ה...

שי,

היי זה שוב אני(דור)

יש לי בעיה עם הסל מיחזור

אני לא מצליח לרוקן אותו-הבתי שזה בעיה ידועה

ניסתי להוריד איזה משהו שאמרו לי לא עבד וניסיתי גם לשנות משהו דרך הימדע של הכונן שהתקנתי עליו את ה mac לא עבד


איך לסדר את זה?


תודה מראש
דור


נ.ב
התקנתי את ה Mac על הנייד מ itkos v2.0i וזה מצא את הכרטיס רשת האלחוטי אבל שאני מנסה לשנות אותו ל On זה לא עושה כלום למה??

אנונימי אמר/ה...

שי שלום
תראה אני מוריד את זה iAtkos זה מגיע כבר עם הקובץ שגורם לפיסי לקרוא את הלאופרד או שלא?

shay.hackintosh אמר/ה...

לירן שלום,
ההפצה שאתה מוריד (iAtkos), היא התקנה של לאופרד על פיסי, יש עליה את כל הקבצים הדרושים כדי להעלות את הדיוידי ולהתקין על המחשב את לאופרד, והתוצאה היא מערכת הפעלה לאופרד על המחשב שלך.

אין קובץ בודד שיכול "לקרוא" את לאופרד, אבל אם אני מבין נכון את מה שאתה שואל, אז כן, ההפצה הזאת תתקין לך לאופרד על הפיסי.

שי.

shay.hackintosh אמר/ה...

דור שלום,

אני מניח שאתה מתכוון שניסית למחוק קובץ ע"י גרירה לסל המחזור, ואחר כך לרוקן את הסל והוא נתן שגיאה דומה לזאת:
Emptying trash cannot be completed because "YOUR_FILE_NAME" is locked

מה שקורה בפועל הוא שכנראה הקובץ תפוס (ע"י אפליקציה אחרת) או שאין לך הרשאה למחוק את הקובץ כי הוא לא שייך לך או שהוא חשוב למערכת ההפעלה.

כדי לעקוף את זה ניתן לאתחל את המחשב ואז לרוקן את הפח, או למצוא את התוכנה שמחזיקה בקובץ ולסגור אותה או שעלייך להפעיל טרמינל ולמחוק משם כך:
1. sudo -s
2. rm -R ~/.Trash/YOUR_FILE_NAME
כמובן שבמקום YOUR_FILE_NAME עלייך להקליד את שם הקובץ שלך.

אם זה עדיין לא עוזר, השתמש בתוכנה בשם Cocktail יש לה יכולת לרוקן סל מיחזור גם במקרים כאלה, בעתיד אעלה סקריפט שכתבתי שמוסיף למק את הצירוף:
Shift+Delete

שי.

אנונימי אמר/ה...

אני צריך את הדרייבר של הכרטיס קול של הנייד שלי(hp 6680) :
Audio Adapter Realtek Unknown @ Intel 82801HB ICH8 - High Definition Audio Controller

והכרטיס רשת האחוטי:
intel pro wireless 3945 a/b/g 802.11 a/b/g


תודה מראש
דור

ל mac osx 10.5.2

shay.hackintosh אמר/ה...

דור הי,
מה העניינים, לא הייתי זמין כי אני עובד על כמה התקנות חדשות, בין היתר התקנה של לאופרד על דיסק-און-קי שאפשר לקחת למחשבים אחרים ולהריץ ללא צורך בהתקנה,

בכל אופן לגבי כרטיס הרשת, כמו שכבר אמרתי - כרגע אין בכלל תמיכה בשבילו,
לגבי כרטיס הקול אני צריך את הדגם, מה שרשמת זה רק החברה
Realtek אבל הדגם צריך כנראה להיות כמו מה שאז התקנת:
ALC888 או ALC882... או דגמים אחרים, ובכלל תנסה לחפש ב:
InsanelyMac, זה מה שאני עושה.

תהנה.

אנונימי אמר/ה...

שי
בנוגע לסאונד ולכרטיס קול
איך אני אמור לשמוע קול הרי אני לא יוכל יתקין את הדרייבר של הכרטיס קול שלי כי הוא מיועד לווינדווס.
אני שואל אחרי שאני כבר יתקין את הלאופרד איך אני ישמע קול במחשב?

shay.hackintosh אמר/ה...

הי לירן,

דרייברים מתקינים או ע"י בחירת הדגם הנכון בשלב ההתקנה או שמורידים את הדרייבר המתאים ומתקינים אחרי שהמק כבר מותקן,

במק לא כמו בחלונות התקנת דרייבר (למען האמת כל התקנה) היא עניין פשוט של העתקה, ואתחול המחשב,

בהאקינטוש הסיפור קצת יותר מסובך כי צריך לפרוץ את הדרייבר או להוריד פרוץ, צריך לשמור מחלונות את שם הדרייבר ונתוני החומרה.

לא מתקינים את הקובץ מחלונות אלה שומרים את השם והמידע עליו ואז מורידים כזה למק.

דרייבר במק נקרא kext שזה kernel Extension, הרחבה לקרנל של מערכת ההפעלה.
אז תתחיל בחיפוש של שם הכרטיס והמילה kext, רוב הסיכויים שב Insanelymac כבר יש מישהו שפרץ אותו.

תהנה.

נ.ב.
רוב כרטיסי הקול עובדים ללא צורך בהתקנה מיוחדת.

אנונימי אמר/ה...

שי,

זה הדגם של הכרטיס מסך:
3D Sound Blaster Pro


אם אפשר את ההתקנה של הדרייבר

תודה מראש
דור


הנה הדוח מה everst:
http://www.planetnana.co.il/dorlevi2006/Report.htm

shay.hackintosh אמר/ה...

הי דור,
לפי הדו"ח שהוצאת בעזרת ה Everest אפשר לראות שהכרטיס קול שלך שייך לחברת Realtek אבל הדגם לא מזוהה, לכן עליך לנסות כל מיני דרייברים של חברת Realtek תתחיל עם מה שהורדת, אבל לפני המשחקים תבדוק אם יש קול דרך האוזניות, ובנוסף תגבה את ספריית הדרייברים שלך היא נמצאת כאן:
/System/Library/Extensions

דרייברים ניתן למצוא דרך האתר: insanlymac לינק בצד הימני של הבלוג.

שי.

אנונימי אמר/ה...

שי
כשאני מגיע למקום שבו צריך להתקין את ה darwin boot אני לא רואה אותו בכלל ב utilities אני רואה את כל שאר הענפים אבל אותו אין לי
יש לך מושג מה הסיבה?

shay.hackintosh אמר/ה...

הי לירן,

אם אני מבין נכון אתה אומר שאתה מצליח לראות את כל התפריטים והתתי תפריטים שדיברתי עליהם למעט התפריט של הדארווין,
(Darwin Boot Loader)
זה אפשרי, בגרסאות מתקדמות יותר של iAtkos הם ביצעו אתת המהלך הזה אוטומטית וכך חסכו לך את השלב, אז אל תתרגש מזה, פשוט תמשיך לשאר השלבים, זה אמור לעבוד לך.

תהנה.

אנונימי אמר/ה...

שי,

הורדתי את הדרייבר מהאתר שאמרת לי

מדגם alc 268 ועכשיו אני שומע

אך אני לא יכול לשלוט על העוצה

איך לסדר את זה

**אולי זה בגלל שזה לא הנכון?**
(אני ראיתי שזה לניידים בגלל מה שזה מסדר אז הורדתי...

תודה מראש
דור

אנונימי אמר/ה...

עריכה: זה עובד עם מחשבי Hp מגירסא dv6000

זה אומר שזה כן הכרטיס שיש לי

אבל הוא לא סידר לי את הכל...

אנונימי אמר/ה...

שי
בגלל הדרווין הזה נדפקה ההתקנה נראה לי והמערכת הפעלה לא עולה.
עוד סיבה אפשרית היא שבסוף ההתקנה שרשום install succeded
אני לא יכול להוציא את הדיסק מהכונן והוא עושה אתחול שהדיסק בפנים.

אנונימי אמר/ה...

לא משנה הורדתי התקנה אחרת

וזה עבד!


לכל מי שיש מחשב נייד של hp מדגמים
dv6600 כל סידרה


שיוריד את instller1 (זה השם של ההתקנה שעובדת) של alc268

זה יסדר לכם את הקול את הרמקול...

shay.hackintosh אמר/ה...

הי דור,

תודה על העצה, תוכל להוסיף לינק להורדה ולפוסט שקראת שעזר לך לפתור את הבעיה, כדי שאחרים עם כרטיס קול כזה יוכלו למצוא גם כן.

תודה,
שי.

shay.hackintosh אמר/ה...

הי לירן,

לא ברור בדיוק מה היה התהליך שביצעת, איך יכול להיות שהדארווין הרס את ההתקנה, אתה אמרת שאין לך כזה תפריט.

בנוסף אם קיבלת את המסך עם הודעת הצלחה בהתקנה אז אתה אמור לחכות שהמחשב יתאתחל בעצמו ומיד ללחוץ על כפתור EJECT של הדיוידי, ותמשיך להחזיק אותו לחוץ והדיוידי יצא, אם זה לא עובד, אל תתן להתקנה לעלות, כבה את המחשב, הדלק מחדש, הוצא את הדיוידי ואז המשך עליה.

תוסיף: באיזו התקנה אתה משתמש (שם הקובץ ISO שהורדת).

מה המצב שבו אתה נמצא עכשיו? לפי מה אתה יודע שההתקנה נהרסה?

שי.

אנונימי אמר/ה...

התכוונתי שבגלל שהדרווין לא הותקן (ובעקבות כך גם לא הצטרכתי לעשות את כל השלבים עם הטרמינל) המערכת הפעלה לא עולה
הורדתי את זה iATKOS_v1.0iR2.Iso
ועולה לי רק מסך שחור ריק

עכשיו הורדתי את iAtkos החדש גירסא שתיים ואני ינסה להתקין אותו
אפשר את הטלפון שלך בבקשה לעזרה בהתקנה
שלח לי אותו למייל
liran310@gmail.com

אנונימי אמר/ה...

שי,
זה שוב אני

יש לי בעיה-אני לא מצליח לכבות את המחשב: או שהוא אומר לי לכבות אותו דרך הכפתור או שהוא לא נכבה רק המסך נכבה-איך לסדר את זה?

ושום Usb שאני מחבר לא עובד(בנייד)
וב mac שנייח זה עובד!

מה לעשות

תודה מראש
דור

אנונימי אמר/ה...

תודה על הכל שי
בסוף גיליתי שהייתי צריך להתקין ווינדוס על ההרדיסק הריק ואז פעל לי

אנונימי אמר/ה...

שי המק פועל פצצה
מאיפה אני משיג עכשיו דרייבר לכרטיס רשת למק?
אני משתמש בראוטר וכבל (לא אלחוטי)

אנונימי אמר/ה...

המחשב שלי של אינטל
וכרטיס רשת של msi

אנונימי אמר/ה...

קרה לי משהו מוזר
המחשב נכנס לשומר מסך פתאום המסך כבה זאת אומרת הפסיק להראות תמונה אבל הוא לא כבה פיסית
והוא לא יוצא מהשומר מסך
ורואים את האור שהמחשב דולק
וחייב לעשות ריסטרט בשביל לצאת מזה
יש לך מושג למה זה קורה?

shay.hackintosh אמר/ה...

הי לירן,

מאוד שמחתי לשמוע שהמחשב שלך עובד, אבל רק כדי שתדע, הזדרזתי לכתוב 3 פוסטים של פתרון בעיות נפוצות רק כדי שתוכל לפתור את הבעיה שלך,

בכל אופן לאט לאט, לגבי בעיית ההירדמות, רוב המחשבים לא מצליחים להתעורר ממצבי ההירדמות השונים Hibernate\Sleep לכן אתה צריך ללחוץ על תפריט התפוח לבחור System Preferences שם יש אופציה שנקראת Poer Saver ולבחור שם בכל האופציות Never כדי שהוא לעולם לא ירדם או יבצע Hibernate, יש גם קופסא למטה שמרדימה את הכוננים הקשיחים, וודא שהיא לא מסומנת, ובטאב Options יש אופציה שמאפשרת לכפתור הכיבוי להרדים את המחשב, וודא שהיא לא מסומנת גם כן, כך לא תהיה לך בעיה,

שומר מסך כן יכול לעבוד ותוכל גם להעיר את המחשב חזרה.

לגבי הדרייברים צריך פירוט יותר מדוייק מזה, שלח פרטים מדוייקים ואוכל לחפש ולתת לינקים, אם אתה מסתדר עם אנגלית תוכל לחפש ב InsanelyMac או דרך גוגל.

שי.

shay.hackintosh אמר/ה...

הי דור,

זה נשמע כמו ההתקנה שהתקנת לכרטיס הקול יש תגודות כמו שלך ב insanelymac אחרי ההתקנה של ALC268 לצערי האפשרות היחידה היא או לשחזר את ספריית ה Extensions לפעמים זה עובד, והאופציה האחרונה היא להתקין מחדש.

שי.

אנונימי אמר/ה...

שי
זה הכרטיס רשת realtek8168
כבר הורדתי דרייבר מהאתר שנתת לי אבל לא הצלחתי להפעיל אותו על המק
אני חדש במק אבל עדיין אני לא מוצא את ה installer
זה שונה מווינדווס זה לא קובץ exe

shay.hackintosh אמר/ה...

הי לירן,

שלח את הלינק של הקובץ שהורדת ואסביר איך מתקינים.

שי.

אנונימי אמר/ה...

העלתי לרפיד כי לא היה לי כוח לחפש שוב

http://rapidshare.com/files/117218631/RealtekR1000_1.04.zip.html

אנונימי אמר/ה...

שי
מצאתי דרייבר שפעל התקנתי אותו אבל אני צריך שתגיד לי מה לעשות עכשיו בהגדרות אינטרנט כדי שיפעל לי

אנונימי אמר/ה...

מסתבר שהדרייברים שהורדתי לא מתאימים
חיפשתי ולא הצלחתי למצוא לדגם המדוייק שאני צריך
אני צריך שתשיג לי דרייבר שי
זה הדגם
realtek RTL8168c

shay.hackintosh אמר/ה...

הי לירן,

לגבי איך מתקינים את הדרייבר של כרטיס הרשת, אני רושם עכשיו פוסט זה יהיה מוכן בעוד שעה בערך, לגבי איך מגדירים את הרשת לאחר שהתקנת את הדרייבר כתבתי פוסט רחב בנושא, הנה הוא כאן. אם חסר משהו תגיב בפוסט ההוא ואני יוסיף.

שי.

shay.hackintosh אמר/ה...

הי לירן,

הלינק שרשמת:
http://rapidshare.com/files/117218631/RealtekR1000_1.04.zip.html

לא מכיל דרייבר, אלה קוד של דרייבר (למפתחים),

לפי מה שאמרת לי הדגם של כרטיס הרשת שלך הוא:
realtek RTL8168c
בדקתי לגבי החומרה הזאת אין דרייבר מתאים, אבל מספר אנשים טוענים שזה נתמך בעזרת דרייבר RTL1000

צריך לפרוץ אותו או יותר נכון להוסיף תמיכה לכרטיס שלך, אני יסביר איך בפוסט על התקנת דרייבר שאני יכתוב הערב

שי.

אנונימי אמר/ה...

שי
הורדתי את הדרייבר RTL1000
התקין לי אותו בסדר גמור
ונראה לי שהוא כבר פרוץ לפי הסמל שיש על ההתקנה
אבל לא הבנתי במדריך שרשמת איך לכוון כרטיס רשת של DHCP
לא הבנתי מה אני צריך לרשום בתוך
dns server
וגם ב
search domains

shay.hackintosh אמר/ה...

הי לירן,

לגבי הנתון: DNSServer, שדה זה צריך להכיל כתובת IP של שרת ה DNS של הספק דרכו אתה מתחבר, אתה יכול לחפש את הכתובת באתר שלהם בחלק של התמיכה או פשוט להתקשר אליהם ולשאול.

לגבי Search Domains מאפשר לך לחפש מחשבים על רשתות ביתיות או משרדיות (לא אינטרנט) כלומר אם יש עוד מחשבים ברשת שלך ואתה מעוניין למצוא אותם אז תקליד כאן את שם הרשת שאליה אתה משתייך, בחלונות שדה זה נקרא workgroup.

דבר נוסף: לגבי פריצת הדרייבר, אמרת שזה נראה לך פרוץ בגלל הסמל של ההתקנה - לא כל כך הבנתי למה אתה מתכוון.

מה שכן ב"פריצה" התכוונתי איך גורמים לדרייבר לעבוד עם חומרה שהוא לא תומך בה.

שי.

אנונימי אמר/ה...

שי תוכל למצוא עבורי דרייבר שיעבוד
או לפרוץ בשבילי דרייבר
אני ממש חייב אינטרנט במק אחרת הוא לא שווה
אני ממש ממש חייב שי
אז בבקשה אם תוכל

אנונימי אמר/ה...

נ.ב
זה יעזור במשהו אם אני יתקין עכשיו את הלאופרד המקורי שמיועד למק
כי עכשיו אני יכול
אולי ככה זה יזהה את חיבור הרשת שלי?

shay.hackintosh אמר/ה...

הי לירן,

לגבי שאלת דרייבר כרטיס הרשת, אני אספק היום פוסט בנושא פריצת דרייבר ואתן בתגובות דוגמה לגבי איך עושים את זה עם הכרטיס שלך, לגבי השאלה השניה אם תנסה להתקין את הדיסק המקורי של אפל - אתה תהרוס את ההתקנה הנוכחית שלך,
ניתן לחלץ אפליקציות או דרייברים בודדים מההתקנה אך לא התקנה מלאה, קח בחשבון שהדרייברים בדיסק מתאימים למק אמיתי ולא לפי סי רגיל (ללא פריצה).

אני יחפש את הדרייבר שלך ואפרסם תגובה עם הוראות.

שי.

אנונימי אמר/ה...

שי שלום...הורדתי את IATKOS_V1 והלכתי שלב שלב...יש לי מחשב נייח עם לו ASROCK ,מעבד פנטיום4 2.4 , 512 זיכרון, כ.מסך ATI 256MB , קודם כל בBIOS לא מצאתי את אפשרות ה-XD , את השאר כוונתי..מה שמוזר הוא שאין בתפריט UTILITIES אין את darwin boot ???? צרבתי שוב על די ווי די חדש וזה לא עזר...הורדתי את IATKOS V2 וגם שם אין את darwin boot ??? בכל זאת המשכתי עם ההתקנה וסיימתי אך לאחר שהמחשב עולה ומבקש הגדרות מדינה ומקלדת ...המחשב נתקע בשלב כזה ואני מפעיל מחדש וזה נתקע בשלב אחר של ההגדרות האלה....
יש לציין שיש לי שני דיסקים קשיחים הראשון שתי מחיצות עם XP ובדיסק השני יש 40GB ועליו התקנתי את הליופארד ....מה עושים אח שלי ??

אנונימי אמר/ה...

שי שלום,

יש לי מחשב נייד מדגם Hp6680eJ
והתקנתי לו mac osx 10.5.2
כמעט כל החומרה עודת...מה שסבבה
אבל ש לי בעיה:
אי אפשר לכבות תמחב יש בעיה עם זה!

איף לסדר את זה

תודה מראש

אנונימי אמר/ה...

שי תודה על הכל
עכשיו יש לי אינטרנט
אין לי איך להודות על כל העזרה שנתת לי
בכל אופן
אני חייב לך
הנה תמונה של האינטרנט אצלי ב pc mac


http://www.fileflyer.com/view/3xRmmBb

shay.hackintosh אמר/ה...

הי אנונימי מס 1, (זה שסיים את התגובה במילים "אח שלו")

אז יהיה נחמד אם תוסיפו שם כדי שאוכל להתייחס לכל אחד,
לגבי ההתקנה, תפריט הדרווין לא יופיע בכל גרסה, ברוב הגרסאות החדשות זה מותקן אוטומטית ולכן אין את התפריט הזה, (אניאוסיף הערה במדריך)

לגבי מסכי הכיוון שנתקעים במצב כלשהו, למה אתה מתכוון נתקע? העכבר לא זז יותר? המחשב מבצע איתחול פתאום? ומה השלב שבו אתה נתקע?

הוספתי פוסט המתאר את פתרון הבעיה כאן.
תודיע לי אם עבד בשבילך,

שי.

shay.hackintosh אמר/ה...

הי לירן,

אני שמח שהצלחת, אני מקווה שתהנה מהמק שלך,
תציץ מדי פעם בבלוג, ותשתף אותנו בידע שתצבור על מק,

שי.

shay.hackintosh אמר/ה...

הי אנונימי מס 2, (תוסיפו שם!)

הבעיה שלך מוכרת והיא קשורה לניהול כח החשמל, לא מצאתי את הדגם שמסרת באינטרנט בכלל, כאשר הורדתי את שתי האותיות האחרונות מצאתי דגמים קרובים, שדיווחו שההתקנה הזאת עבדה להם, נסה אותה ותגיב כאן (כדי שאנשים יוכלו לפי התגובה שלך לדעת אם הם מורידים ומתקינים או לא),

תצטרך להתקין גם את ערכת הפיתוח של אפל (צריך להירשם - זה בחינם) ניתן להורדה מכאן,

שי.

אנונימי אמר/ה...

שי אתה יודע אולי למה כשאני רוצה להכניס את המחשב לשינה (sleep)
הוא נכנס למעין מצב שינה שבו ההרד דיסק באמת כבוי אבל המאווררים פועלים
ואין לי שום אפשרות לצאת מזה

פעם ששאלתי אותך על זה המחשב היה נכנס חשינה אוטומטית אבל אין כבר את הבעיה הזו
הפעם אני רוצה לעשות את זה מיוזמתי אבל הוא לא יוצא מהמצב הזה

Unknown אמר/ה...

שי שלום רב ותודה על ההתיחסות וההשקעה...
אני (אנונימי 1...אח שלו)...טוב...לאחר ההתקנה אני מגיע למסך הכיוונים..תמיד נתקע בשלב של הגדרת החיבור לאינטרנט...ולפעמים לפני שלב זה על המקלדת...ניסיתי את הפוסט שנתת..עם הפקודות..נכנסתי למצב סינגל יוזר -S ..ועשיתי את הפקודות שנתת...ולאחר שלחצתי EXIT עלה לי שוב המסך של הכיוונים אבל הפעם נתקע ברישום REGISTRATION INFORMATION...ניסיתי שוב ושוב נתקע באותו שלב של הרישום !! אני מתחיל להתייאש..השקעתי כמעט שלושה ימים בניסיון ההתקנה וההורדות...
אנא עזרתך הדחופה...
אגב..לאחר שאני מקיש את פקודת ה : TOUCH לא מופיע שום דבר על המסך כאילו תגובה או שהמערכת עשתה משהו !!)...
תודה אח שלו...לי קוראים זיו...מחכה לעצתך.....

shay.hackintosh אמר/ה...

הי Dave (זיו),

חסרים לי עוד שני פרטים:
1. למה אתה קורא נתקע? חוזר לאותו מסך? לא מאפשר את הכפתור Continue? המחשב מאותחל אחרי הלחיצה?
2. לגבי המסך שעכשיו אתה נתקע בו איך הוא נראה? יש כל מיני חיצים אדומים? בחלק העליון במקום שאצלי רשום: "ים" מופיע לך שם? תוכל לצלם אולי ולשלוח?

אל תתייאש אתה ממש קרוב,
ממתין לתשובה,

שי.

Unknown אמר/ה...

שי שלום..ותודה על התשובה והעידוד...ובכן...ככה...נתקע כלומר אחרי שאני מגדיר מדינה, מקלדת,לא להעביר ממק למק, אני מגיע להגדרת חיבור אינטרנט..כאן המחשב היה נתקע כלומר:אחרי שאני בוחר : המחשב שלי לא מתחבר לאינטרנט,אני לוחץ continue ואז אין שום תגובה מהמחשב..העכבר ממשיך לנוע בחופשיות, לוחצים על המקלדת ואין שום דבר..המסך כזה נקפא...לא זז קדימה ולא אחורה...עכשיו אחרי רצף הפקודות שנתת בפוסט..ביצעתי אותן ..ואחרי שלחצתי EXIT החזיר אותי למסך הכיוונים...הכל מתקדם עד מסך הרישום שבו צריך להכניס פרטים וכול'..הסמן מהבהב שלוש שניות אני מצליח להקיש שתי אותיות ולפעמים לא..ואז המסך נתקע..העכבר זז אך אי אפשר לבחור לא קדימה ולא אחורה המקלדת גם לא מגיבה לוחצים ולא זז כלום ולא נותן כלום...המחשב לא מאתחל ולא עושה רסטרט...אך אחרי כמה דקות אני מפעיל אותו מחדש וחוזר לאותו שלב של הרישום ושם זה נתקע....אני אנסה לצלם ולשלוח לך תמונה בהקדם....
זה המצב...ואני מחכה לעזרתך הדחופה...אני כלכך רוצה לנסות את המק ואת המערכת הזו...
ועוד משהו...בקשר לפקודות בפוסט עם הסינגל יוזר...מה זה צריך לתת לי בדיוק ...

תודה...מחכה לתשובתך...

דור אמר/ה...

שי שלום,

התקנתי לפי המדריך שלך והכל עבד

עכשיו יש לי גם ויסטה וגם mac 10.5.2

והויסטה עולה ראשונה -

איך אני משנה את זה שה mac יעלה אוטומטי ראשון??

תודה מראש

Unknown אמר/ה...

שי שלום רב....ובכן זה הסתדר לי והמק רץ מצויייין...פשוט חזרתי על הפקודות שנתת בפוסט והפעם בפקודה האחרונה עם ה-TOUCH כתבתי את זה ללא רווח לפני ה.APPLESETUPDONE וכשלחצתי EXIT זה עלה ביקש משתמש וסיסמה..נתתי ROOT עם הסיסמה שכתבתי בשורת שינוי הססמה וזה עובד אחלה...
כרטיס הקול עובד מצויין..ונראה לי כי גם כ.המסך עובד מצויין..כל האפליקציות רצות יופי..יש לי בעיה קטנה עם הגדרת האנטרנט..אני אנסה להוריד דרייבר שיתאים למק ונראה...

תודה רבה...אחלה מערכת...יופי של השקעה ..למרות שהשקעתי איזה יומיים שלושה אבל היום הרגשתי נפלא וזה השתלם....כל הכבוד..אח שלו...

אנונימי אמר/ה...

שלום
תודה על המדריך המקיף.
דבר חשוב מאוד לא הבנתי.

את כל ההתקנה הזו אני פשוט יכול לעשות במצב הנוכחי שיש לי חלונות XP מותקן וזה ידאג גם למצב של דואל-בוט, או שמדובר בהקתנה על מחשב נקי שאין בו חלונות בכלל???

אם כן יש דואל בוט, איך בדיוק אוכל להעלות את חלונות לכשארצה?
ראיתי צילום מסך שלך שכתוב חלונות ומתחת לאופרד אבל לא הייתי בטוח אם זה דואל בוט.

אני מתכוון להתקין את לאופרד על כונן חיצוני חדש שאקנה שמחובר בUSB ואני רוצה שחלונות עדין תשאר ברירת המחדל שלי, לפחות עד שאתרגל למקינטוש.

אנונימי אמר/ה...

עוד כמה דברים,

האם כל שינוי ההגדרות של הביוס במדריך שלך ישפיעו על מערכת חלונות?? האם זה משהו אל-חזור?

מאחר וזה כונן חדש גדול מאוד, אני רוצה להקצות רק חלק ממנו ללאופרד.
האם כל קובץ (שיר,סרט תמונה, מסמך) שארצה להריץ בלאופרד חייב לשבת על הכונן של לאופרד או שאוכל להפעיל קבצים שיושבים גם בכוננים אחרים כגון FAT32 או NTFS?

האם תוך כדי התקנה אוכל לפצל את הכונן למחיצות או רק לבחור במחיצות קיימות? במדריך שלך יש רק פרמוט של מחיצה קיימת ולא הקמה של מחיצה מתוך כונן חדש.

אני מתכנן להתקין את גיסת R2.

אשמח לשמוע מאנשים שהתקינו ועובד להם גם חלונות וגם לאופרד.

Unknown אמר/ה...

מק-מן שלום....תשמע אני יש לי שני דיסקים קשיחים, בראשון יש לי XP ואני התקנתי IATKOS R2 על הדיסק השני...שניהם עובדים מצויין גם XP וגם ליאופרד...עכשיו בקשר לאתחול אני מפעלי את המחשב לוחץF11 (בלוחות אחרים זה אולי F8..כלומר בחירת דיסק האתחול) ומהמסך שמתקבל אני בוחר את הדיסק של ליאופרד או של XP תלוי מה אני רוצה להריץ....

אנונימי אמר/ה...

תודה DAVE
אשמח אם תוכל לענות להודעה השנייה שלי.

Unknown אמר/ה...

מק-מן שלום....בקשר ליצירת מחיצה נפרדת לליאופרד, כדאי ליצור מחיצה בעוד מועד לפני ההתקנה ע"יתוכנה כמו partiton magic או paragon ע"פ המדריך של שי..ואז בהתקנה תדע שם למחוק ולנתקין עליה...
הליאופרד יכול לקרוא את המחיצות האחרות גם אם מותקן עליהן וינדוז ולקרוא גם קבצי מוסיקה ולראות תמונות שיושבות בכוננים אחרים (ההפך לא נכון..כלומר וינדוז לא יכול לקרוא את המחיצה או הכונן עליהם יושב הליאופרד)...
ובקשר לשינוי הגדרות הביוס, זה לא משפיע על מערכת החלונות והיא תמשיך לפעול כמו בעבר ללא שינוי..השיוניים בביוס הם בכדי להדמות את הPC ל-MAC ככל שניתן...
מקווה שעזרתי....דרך אגב אני התקנתי גרסת R2 על דיסק נפרד וזה רץ יופי...
ובמדריך של שי יש שמה הוראות איך ליצור מחיצה על גבי דיסק קיים שעליו חלונות...

אנונימי אמר/ה...

היי שי,
יש לי שאלה בבקשה נראה שאתה מבין טוב בהקינטוש
התקנתי לפני כמה זמן את iATKOS
ועידכנתי את ה kext
של הבטרייה ומאז הוא לא עובד יותר יעני עושה לי panic kerenel
הבעיה היא שהתקנתי את הלפורד מחדש ועדיין זה עושה את זה
אני חושש שיש לי partition
שאני לא מצליח למצוא אותה שוב
מה אני יכול לעשות כדי למחוק אותה ולהתקין הכל מחדש?
נורא אהבתי את OSX
ויסטה משגע אותי
תודה רבה שי
דרך אגב יש לך המלצה לגירסה אחרת אולי חוץ מ
iATKOS
כי ניסיתי כמה על המחשב הנייד dv6500
והם לא ממש עבדו אני חושב עכשיו כי יכול להיות שלא סימנתי את התמיכה בכרטיס מסך שלי כמו שעשיתי בהתקנה המוצלחת לאחר איזה 3 ימים של עבודה

רפי.

shay.hackintosh אמר/ה...

הי רפי,

אז ככה, לגבי ההתקנה אני כיום ממליץ להשתמש ב Leo4Allv3 שמתאים גם ל AMD, אבל אם התקנת iAtkos וזה עובד לך, אז עדיף קודם להחזיר את המערכת לפעולה ואחר כך לצאת להרפתקאה של התקנה חדשה.

תמיד לפני נסיונות תדאג לגבות את ספריות המערכת.
או שתגבה את המערכת עם TimeMachine אני בקרוב יפרסם פוסט בנושא שחזור מ TimeMachine.

בכל אופן כדי להבין מדוע יש לך Panic אתה צריך להקליד בפרומפט של דארווין v- כדי שבזמן העלייה תראה את הודעות המערכת, זה יכוון אותך, (נסה חיפוש בבלוג, רוב הסיכויים שמישהו תיקתק שאלה בנושא).
בנוסף, התקנה חדשה תמיד תדרוס מערכת שקרסה, אין דרך לשמר קריסה בין התקנות, מה שכן יכול להיות שאתה אינך מתקין באותה הדרך כמו שכתבת, ויכול להיות שאתה מתקין במחיצה אחת אבל עולה ממחיצה אחרת (ששם יש התקנה ישנה).

ראשית כדי לדעת אילו מחיצות יש לך השתמש באחת מהשיטות הבאות:
1. מחלונות פתח CMD ורשום: DiskPart הקלד את הפקודה: list disk זה יציג רשימה של כל הדיסקים שיש במחשב, הקלד select disk X ובמקום X תכתוב את מספר הדיסק שאתה מעוניין לבדוק, ואז תרשום: list part כדי להציג את רשימת המחיצות באותו דיסק שבחרת, יותר פרטים על DiskPart אפשר לקרוא כאן

2. בזמן העלייה של מק (מהמערכת המותקנת שקורסת או מהדיוידי של ההתקנה) לחץ על הכפתור F8, יופיע לך הדארווין פרומפט הקש s- זה יעלה אותך למצב של Single User תקרא יותר על זה כאן
אחרי שהפרומפט עולה תכתוב: fdisk -e /dev/rdiskX ותחליף את ה X עם מספר הכונן שאותו אתה רוצה לבדוק, 0 זה הכונן הראשון, 1 זה הכונן השני וכולי, אחרכך תכתוב p וזה ידפיס את רשימת המחיצות על הכונן הנבחר, ו q כדי לצאת.

אחרי שאתה יודע אילו מחיצות יש לך, מחק את המיותרות (תהיה זהיר - אי אפשר לבטל מחיקה כזו), ותתקין מחדש, מחיקה אתה יכול לעשות מאחת האפשרויות שלמעלה או מתוך ההתקנה בשלב ה DiskUtility שגם יראה לך את כל המחיצות של לאופרד.

רוב הסיכויים שהבעיה שלך היא שאתה בוחר אופציות שלא בחרת בהתקנה הקודמת, או ששינית משהו בביוס.

אל תבחר כרטיס מסך או רשת, עזוב הכל בצורה שמופיע בתפריט, אחרי שתצליח להתקין תנסה שוב עם דרייבר מתאים ותראה אם זה עובד.

שי.

shay.hackintosh אמר/ה...

הי לירן,

מצטער על התשובה המאוחרת, ישנם הרבה מחשבים בייחוד ניידים שלא ניתן לתמוך במצב שינה (Sleep) בלאופרד, כי אין דרייבר מתאים ל CPU או לשאר הרכיבים שאמורים להתעורר ולישון,

ניתן לבצע נסיונות לפי כל מיני פוסטים עד שמוצאים את הפתרון שמתאים לך או שלא מוצאים בכלל (כמוני עם ה LG שלי),

שי.

shay.hackintosh אמר/ה...

הי דור,

מצטער על העיקוב בתשובה,
כדי לגרום למק לעלות ראשון עליך לדאוג לכמה דברים בוויסטה, לצערי עוד לא פרסמתי פוסט בנושא דואל בוט כאשר מק הוא הראשון, אבל בגדול צריך להיכנס למק במצב Single User שניתן לקרוא איך כאן
ואז להיכנס ל FDisk ולגרום לדיסק והמחיצה של מק להיות Bootable כלומר לסמן למחשב לעלות ממחיצת המק קודם, אתה יכול לקרוא על התהליך כאן,

ואז צריך לתקן את ההתקנה של וויסטה, כמו במצב שבו וויסטה עולה ראשונה, והסבר על זה יש לי רק בבלוג האנגלי כרגע, כאן.

שי.

shay.hackintosh אמר/ה...

הי Dave,

שמחתי לקרוא שהסתדרה לך ההתקנה, עוד יותר שמחתי לראות שאתה משתף אחרים בידע שצברת, אני מאוד הייתי רוצה לראות יותר אנשים שיעזרו ויגיבו לשאלות של אחרים, ממש אהבתי,

שי.

shay.hackintosh אמר/ה...

הי Mac-Man,

התשובות שסיפק Dave נכונות, אך יש לי דבר אחד להוסיף לשניכם: יש אפשרות לראות כונני מק מתוך חלונות, ויש אפשרות לשנות כונני חלונות מתוך מק, אפשרסם פוסט בקרוב,

שי.

אנונימי אמר/ה...

אני לא מוצא את bootcamp בגרסא הזו..
איפה אפשר להוריד אותה?

Unknown אמר/ה...

היי שי....תודה על תגובתך המחמיאה...אני ממש אהבתי את הליאופרד הזה...ואני מנסה לשתף אחרים ככל שניתן..למרות שאני עוד "מתחיל" ויש לי הרבה מה ללמוד..גם אני אשמח שיעזרו לי...

בקשר לאנונימי והbootcamp הנה קישור תנסה ותראה :
http://www.soft32.com/Download/Free/Apple_Boot_Camp/4-200398-1.html

אנונימי אמר/ה...

שוב שלום,

רק שיהי ברור, הכוונה שלי זה להתקין את לאופרד במהלך הסופש הארוך הקרוב.

כמה דברים:
1. יש לי מחשב AMD. האם אפשר לשלוח לכם צילום מסך מתוכנת ה-CPU שתאמרו לי אם המחשב שלי מתאים? אם כן, לאיזה מייל? תודה מראש.

2. האם חייב להתקין את טייגר לפני התקנת לאופרד או שאפשר ישר להתקין את לאופרד Leo4Allv3 10.5.2 ?

3. כמה מקום נטו דורשת התקנה של לאופרד בלבד? הבנתי שמספיק 5 גיגה לטייגר. אני לא רוצה להקצות סתם מקום למערכת הפעלה.

בטח יהיו לי עוד שאלות. תודה על כל הסבלנות והענות שלכם.

Unknown אמר/ה...

מק-מן שלום....תשמע אתה יכול להתקין ישירות את ליאופרד (IATKOS) או (LEO4ALL) ללא צורך בהתקנה מוקדמת של טייגר...
ובקשר למקום פנוי בדיסק, 5GB יספיקו אך כדאי לעשות מקום מרווח יותר על מנת שתוכל להתקין תוכנות נוספות או משחקים וגם שמערכת ההפעלה יהיה לה מקום פנוי יותר....
ביחס למעבד..תריץ את CPU-Z וע"פ המדריך של שי אם תראה שהמעבד שלך תומך ב- SSE2-3 ועוד..אז תוכל להתקין ולהריץ...
מקווה שעזרתי...

אנונימי אמר/ה...

שי
אתה יודע איך לעשות שהמחשב יזהה את המיקרופון?
יש לי מיקרופון רגיל (לא usb )
עם חיבור אנלוגי
הפשוטים עם חיבור כמו של אוזניות
אני רוצה להקליט אתו או לדבר בסקייפ או משהו

shay.hackintosh אמר/ה...

הי אנונימי,

לגבי ה BootCamp, אתה לא זקוק לו בהאקינטוש, יותקן לך כחלק מההתקנה דארווין, שזה פרוייקט Open Source Boot Loader של אפל, BootCamp הוא למק אמיתי המבוסס על אינטל כדי שיוכל להריץ גם לאופרד וגם חלונות, לא להאקינטוש. אחרי ההתקנה תציץ בספריה:
Applications->Utils ותמצא שם אייקון ל BootCamp אבל אין צורך להפעיל אותו,

שי.

shay.hackintosh אמר/ה...

לירן,

מיקרופון יעבוד אך ורק אם התקנת כרטיס קול והמיקרופון זוהה בהצלחה כחלק מההתקנה של כרטיס הקול, אותו דבר לגבי אוזניות,

כדי לבדוק האם המיקרופון עובד:
1. גש לתפריט התפוח ובחר: System Preferences
2. בחר ב Sound
3. בחר בטאב Input
4. בחלק המרכזי הצבע על Internal Microphone או Microphone
5. חבר מיקרופון
6. כוון את הווליום ב Input Volume
7. דבר אל המיקרופון, אם המד Input Level זז (הקוביות נצבעות) אז יש מיקרופון, אם לא אז הייתי מנסה למצוא דרייבר טוב יותר לכרטיס הקול.

שי.

אנונימי אמר/ה...

שי שלום אני מצטער על השאלות הרבות.

אין לי קול במחשב ואין לי אינטרנט התקשרתי לנטוויזין והם אומרים שאין לי IP ושטויות כאלו

ונראה לי שאין לי כרטיס רשת מאיפה אני מוריד דרייבר לכרטיס רשת?

יש לי לנובו N200 3000

ואיך מתקינים.

כנל לגבי הדרייבר של השמע.

shay.hackintosh אמר/ה...

הי מק-מן,

אם תרצה להעלות תמונות, שלח אלי ואעלה אל הבלוג, ונוכל לענות לך,

שי.

אנונימי אמר/ה...

שי לא התקנתי את הכרטיס קול בגלל שהמק כנראה התקין אותו אוטומטית בגלל שישר כשהפעלתי אותו בפעם הראשונה היה לי סאונד במחשב איטיונז שירים והכל
אז הנחתי שלא צריך להתקין אותו
בכל אופן
קניתי כרטיס קול חדש והוא מגיע עם דרייבר למק
המיקרופון יזוהה על ידי המחשב אוטומטית?

Unknown אמר/ה...

שלום לכולם...אני הגדרתי את כרטיס הרשת שלי via rhine ii fast ethernet והספארי רץ מצויין, הגלישה כלכך טובה וחלקה...עולם אחר ויפהפה ממש...מי שרגיל לחלונות ישמח מאוד מאוד לראות את הגרפיקה והאינטרנט המהיר והאפליקציות הנהדרות....

אנונימי אמר/ה...

איך לעזאזעל מתקינים את הכרטיס רשת הדפוק הזה?
=( אני רוצה כבר אינטרנט אין לי כלום

Unknown אמר/ה...

סהר שלום....מה סוג כרטיס הרשת שלך...אולי לפני זה, בדקת אם כרטיס הרשת שלך עובד ב: ayatem prefernces>network
אולי זה מופיע בצבע ירוק שם וצריך להגדירו...אם לא ....תודיע לנו מהו כרטיס הרשת ונמצא לך את ההגדרה....

אנונימי אמר/ה...

כבר נהיה פה בור ממני חח סליחה.
מצאתי דרייבר של כרטיס רשת בקובץ הKEXT.
איך מתקינים אותו?

אנונימי אמר/ה...

יש לי כרטיס רשת של Broadcom
אני לא יודע דגם מדוייק.
מצאתי פה דרייבר שמתי אותו והחלפתי אותו במקום הקובץ המקורי וכל פעם שאני מנסה להיכנס לנטוורק המחשב נתקע ובנוסף כל הפעלת מחשב מלווה בהודעת שגיאה שהקובץ לא מתאים או לא עובד..
החזרתי את הקובץ האמיתי שהיה לפני שהחלפתי עם זה שהעתקתי ושוב אותה בעיה..
אותה שגיאה ואי אפשר להכנס לנטוורק אחרת המחשב יתקע.
הורדתי את הדרייבר מכאן:
http://forum.insanelymac.com/index.php?showtopic=1933&st=0&p=73600&#entry73600
אני צריך אינטרנט!
^^
תודה.

shay.hackintosh אמר/ה...

סהר ולירן שלום,

אני כרגע לא עונה כי אני עסוק בניסיון לקמפל וליצור התקנה של דרייבר אוטומטית, כמו במק אמיתי, כדי שיהיה לכם קל יותר להתקין,
שלחו אלי למייל את המפרט המדוייק של החומרה שלא עובדת לכם באופן הבא:
סוג: כרטיס קול
חברה: Realtek
דגם: ALC862
VEN_ID:
DEV_ID:

את נתונים אלה ניתן להשיג דרך חלונות (או שתתקינו Everest שמוציא את המידע הזה) או שתחלצו אותו מלוח הבקרה כמו שמופיע בפוסט: "אספו ושמרו את המידע על החומרה שיש לכם כיום".

שי.

אנונימי אמר/ה...

הקטע שאין לי את המפרט של המחשב יש לי לנובו 3000 N200 דגם 0769
אני יודע שזה ריאלטק אבל לא יודע דגם ספ]ציפי.

אנונימי אמר/ה...

טוב, האינטרנט הרבה יותר חשוב לי יש לי broadcom 100/10 lan אטרנט

אני חייב עזרה בהתקנה!
תודה

אנונימי אמר/ה...

טוב היום התחלתי להתקין את ליאופרד ואני מתשגע. אני מגיע לשלב שבו אני צריך לעשות פורמט ללאופרד ואז erase נעשה ממש מהר, אבל מיד אחרי הוא עושה FORMATINING ומראה לי מד בדיוק באותו מקום של הERASE וזה לוקח שנה והמד לא מתקדם בכלל. התייאשתי. ערצית את הכל, חזרתי לוינדוס ואני אפילו לא רואה את הכונן יותר. השתמשתי בתוכנת PARTITION MAGIC והיא עשתה פרמוט לFAT32 ואז נתנה לי שגיאה.
לא נראה לי שהכונן נדפק כי דקה לפני ההתקנה השתמשתי בו והכל עבד מעולה.
האם יש תוכנה שיודעת לבצע פרמוט למק וככה אצור לי כונן תומך שלא אצטרך להתקע עם זה בשלב ההתקנה?

אנונימי אמר/ה...

ניסיון נוסף שעשיתי. השתמשתי בתוכנת MACIT כדי להמיר את הפורמט של הכונן. נראה שזה עשהמשהו אבל כשניסיתי להתקין את לאופרד שוב, עדיין לא הופיע שום כונן בפורמט מק.
אני לא יודע אם אני צריך להמתין הרבה זמן לצורך הפרומט. במדריך כתוב 10 שניות ואני מחכה כבר 10 דקות. אין רעש מכוון הכונן שהוא מפרמט, המד לא מתקדם אבל שאני מנסה לצאת מההתקנה הוא אומר לי שהוא באמצע תהליך.
האם יש קשר לדיסק ההתקנה עצמו?
מה אפשר לעשות?
אנא עיזרו לי.

shay.hackintosh אמר/ה...

הי סהר, לירן, וכל מי שזקוק לדרייבר,

אני פותח דף שיכיל לינקים לדרייברים (התקנות פשוטות next next ולא Kext שיבצעו הכל אוטומטי).

עד שהדף יהיה למעלה הנה לינקים ישירים לכמה דרייברים שכבר ארזתי,
למי שצריך שיוריד, ינסה ויתן חוות דעת (עובד־לא עובד־מה לא עובד)

שי.

כרטיס קול ALC862
כרטיס קול ALC888
ניהול חשמל ל 10.5.3

shay.hackintosh אמר/ה...

הי מק מן,

אתה פועל בכיוון הלא נכון, אתה לא צריך לפרמט את הכונן בכלל לפני ההתקנה, ולפרמט אותו רק בהתקנה עצמה.

אז מחלונות, עם Partition Magic או עם הכלי של חלונות הפנימי (DiskPart) תמחק את המחיצה כליל, ותיצור אחת ריקה מבלי לפרמט אותה, לאחר זה אתה יכול להתחיל בהתקנה, מתוך ההתקנה בצע erase זה לא יקח יותר מ 10 שניות!! יותר מזה - זה אומר שמשהו לא בסדר.

אם אתה מסתבך, אז תנסה להשיג כונן שלם שאתה יכול לפרמט כי אז התהליך במלואו מתוך ההתקנה (יצירת המחיצות, בחירת סוג הקבצים, מחיקה וכולי).

שי.

אנונימי אמר/ה...

שאלה לגבי הכרטיסי קול-
להתקין את שניהם ביחד?
או אחד ואם לא עובד את השני להתקין?

shay.hackintosh אמר/ה...

הי סהר,

בדקתי את המפרט שלך מכאן.

לפי זה הכרטיס קול שלך הוא:
Realtek ALC861VD הכנתי לך התקנה כאן תנסה אותה.
(קח בחשבון שיש 5-6 סוגי דרייברים, אז אם זה לא יעבוד ננסה עוד כמה שאני אבנה לך.

את כרטיס הרשת (wifi) מסוג Intel 4965AGN מצאתי כבר אחד שבנוי העלתי אותו לכאן.
תודיע לי איך הולך.

שי.

shay.hackintosh אמר/ה...

אגב תגובה כללית,
אם התקנתם דרייבר של כרטיס ולא הצליח, ניתן להתקין עליו דרייבר נוסף והוא ידרוס את הקודם, עד שאחד יעבוד לכם, אבל! דאגו שהדרייבר יהיה תואם לחומרה שלכם (לפחות מאותה חברה) אחרת זה עלול להרוס דברים אחרים,

ולא לשכוח לגבות את הספריה:
/System/Library/Extensions

שי.

אנונימי אמר/ה...

אז ככה,
התקנתי את לאופרד בהצלחה על כונן האחר. אבל כמובן שזה לעולם לא יהיה מושלם. בעיה נפתרת , בעיה חדשה צצה.
לאחר שהתקנתי את המערכת בהצלחה והמערכת עשתה ריסטרט, לא הוצאתי את הדיסק מהמחשב וזה שוב בא להתקין מחדש (יש להוסיף זאת למדריך). אז יצאתי מתוכנית ההתקנה ועשיתי ריסטרט אבל פה כבר עלה לי חלונות כאילו לא התקנתי כלום. הבנתי שאני צריך להעלות את המחשב מהכונן החיצוני שלי, נכנסי לביוס לBOOT MANAGER אבל אין לי מושג מה לבחור שם. במקום הFLOPPY או CDROM בחרתי בUSB HDD , אבל שוב חלונות עלה, אמנם יותר לאט אבל לא הראה סימן שהוא מנסה להעלות משהו אחר.
מה אני אמור לעשות כדי להעלות את המחשב מהכונן החיצוני???
שימו לב שלא סיימתי את תהליך ההתקנה שאחרי הריסטרט הראשוני (אני מקווה שזה עוד אפשרי להמשיך משם).

אנונימי אמר/ה...

שי, ראשית תודה רבה רבה לך באמת.
אני לא רוצה שזה ישמע מופלץ אבל תודה רבה לך שאתה מקדיש מהזמן כדדי לעזור לאנשים ולי.

חייב לומר- הניהול חשמל הרס לי את הליאופרד חח קיבלתי קרנל פאניק או איך שלא קוראים לזה! לא להתקין!
בעצם רגע אני קורא שזה ל10.5.3 ולי יש 10.5.1 אולי בגלל זה??
ממ.. מעניין.

אני מתקין מחדש ליאופרד ואני אנסה את הקול שהבאת לי ואת הWIFI.
תודה. דרך אגב, יש לך התקנה לאטרנט הרגיל עם כבל? נראה לי LAN זה נקרא..

אנונימי אמר/ה...

טוב שי, לא עובד לי לא הWIFI ולא הקול. פאק! נמאס לי..

אנונימי אמר/ה...

עשיתי ניסיון נוסף, הפעלתי את המחשב ועשיתי שחזור למצב Bootable וכשלחצתי P אז ראיתי את הכונן ואת המחיצה מסוג של מק כמו שכתוב אבל זה לא עזר.
ואז שוב עשיתי את אותו תהליך כאשר התחלתי עם 2 הפקודות של מצב אתחול Single User כפי שמותאר בבלוג.
אחרי זה בכלל אני כבר לא רואה כלום.
כשאני בוחר בדיסק ולוחץ P עכשיו אני מקבל 4 שורות ריקות ואין זיהוי של כונן מק.
ניסיתי לעשות את ההתקנה מחדש וכשבאתי לבחור כונן הוא מראה שיש 6 גיגה בשימוש כלומר ההתקנה עוד על הדיסק.

מה עושים? לנסות התקנה של גירסה אחרת? ממש אבל ממש התייאשתי. לא ידעתי שזה כל כך מסובך. עשיתי מלא ריסטרטים ופרמוטים ביום אחד שאני מפחד על המחשב כבר.

שי תודה על כל העזרה שלך עד כה, אתה ענק.

אנונימי אמר/ה...

הודעה לכולם-
הגעתי למסקנה וגם קראתי בעוד פורומים של האקינטוש שהגירסה הזו של ליאופרד היא ממש לא טובה החל מתקלות ובאגים ועד לחוסר תמיכה כמעט מוחלטת בדרייברים.
אני כרגע מתקין את LEO4ALL קראתי עליו דברים טובים.
בנוסף יש את KALYWAY שהבנתי שהיא אחת הגרסאות הטובות ביותר (לצערי לי אחרי התקנה שלה אני מקבל תפוח ואחר כך ריסט ועוד תפוח וריסט וכן הלאה)

בהצלחה.

shay.hackintosh אמר/ה...

סהר שלום,

אני מסכים עם המסקנה שלך, אם תשים לב אני פרסמתי פוסט איך להתקין Leo4All וגם בפוסט ההורדות אני ממליץ עליו, גם בבלוג האנגלי שלי,

אבל בלי שום קשר iAtkos טובה, היא פשוט ישנה יותר, ואז לא היו כל הדרייברים שיש היום כש Leo4All הוציאו את הגרסה שלהם.

בכל אופן אני יוסיף הפניה בתחילת הפוסט, תודה על ההערה.
שי.

shay.hackintosh אמר/ה...

הי מק-מן,

לגבי זה שאתה רואה את 4 השורות הריקות זה אומר שלא בחרת את הכונן הנכון, למען האמת בחרת כונן שלא קיים, מה המספר שהקלדת?
/dev/rdisk0 או /dev/rdisk3 וכולי

לגבי התקנה שהופסקה באמצע תמיד אפשר לחזור אליה כל עוד עולים מהכונן הנכון (אפשר בביוס לכוון את סדר העליה של המערכת, ויש בורדים שנותנים תפריט לבחור מאיזה כונן לעלות ע"י לחיצה על F8 F11 או F12) תלוי בבורד.

אם התקנת שוב ואתה רואה את ההתקנה הקודמת 6G אז אתה יכול לפרמט אותה שוב מה DiskUtility,
אבל אל תתיאש נשמע שאתה ממש קרוב, פשוט תפציץ בשאלות על כל מצב שאתה נמצא בו ולא יודע מה לעשות, אני (ואולי גם אחרים שכבר ניסו) נענה לך,

רק בקשה אחת, עשה את זה בפורום ולא כאן כתגובה, תודה,
שי.

נועם אסולין אמר/ה...

שלום רב לך

אני מודה לך על העזרה שאתה נותן כאן בהתקנת לאופרד

יש לי בעיה מאוד מוזרה
יש לי שתי מחיצות. אחת משמשת את אקס פי והשנייה מיועדת ללאופרד.
הכנסתי את תקליטור מערכת ההפעלה של לאופרד(ההפצה המצויינת במדריך) בחרתי במחיצה שברצוני לפרמט והתקדמתי ביחד עם השלבים המוצגים במדריך. לאחר שביצעתי פירמוט לאותה מחיצה כדי להתאימה ללאופרד ,ביצעתי הפעלה מחדש(רק הכנתי את המחיצה כי לא הייתה לי מקלדת חיצונית בהשג יד) ולהפתעתי אני מקבל את ההודעה system opertion not found . מה שמוזר זה שלא נגעתי בכלל במחיצת אקס פי ואפילו לא שיניתי את הגדרות המחיצה המיועדת ללאופרד(דרך טרמינל) .הכנסתי תקליטור התקנה של אקס פי כדי לבדוק האם המחיצה באמת ריקה והיא לא הייתה ריקה. תקליטור ההתקנה מראה שיש 10GB פנויים מתוך 45GB שזה נכון אבל בפועל כאשר אני מדליק את המחשב אני מקבל את ההודעה system opertion not found.עושה רושם שהמערכת של אקס פי קיימת אבל אין לי גישה אלייה. האם יש פיתרון?

תודה רבה

shay.hackintosh אמר/ה...

הי נעים,

את הכל ניתן לפתור, אנא הפנה את השאלה לפורום ב: http://osx86heb.darkbb.com
תודה

נועם אסולין אמר/ה...

תודה רבה. אגב שמי הוא לא נעים אלא נועם :-) .טוב ישנה התפתחות בעניין. חשבתי וחשבתי מה יכולה להיות הבעיה שכן המערכת עדיין קיימת ושום דבר לא נמחק. הכנסתי את התקליטור של טייגר(המערכת שאותה אני מתקין) ונכנסתי לטרמינל. חשבתי שהבעיה טמונה באיזה מחיצה מסומנת כפעילה. התברר לי שהמחיצה שהייתה מסומנת היא מחיצת HFS שהכנתי לפני כן ולכן וינדוס לא עלה לפני כן אז פשוט שיניתי את ההגדרות והכל הפך תקין.

יש לי עכשיו בעיה חדשה. לאחר שפרמטתי והתקנתי את טייגר בהצלחה בצעתי הפעלה מחדש כדי לבדוק עם המערכת עולה וכל מה שקיבלתי זה סמן מהבהב ולא יותרמזה. המערכת פשוט לא מוכנה לעלות.עכשיו אני פונה אל הביוס כדי לבדוק אם צריך לשנות שם דבר מה .
בכל מקרה אני אשמח לתשובה

אגב המחשב עליו אני עובד הוא LG LW25 לפטופל 1GB זיכרון מעבד כפול ליבה 1.83GHZ

אנונימי אמר/ה...

היי שי זה אני שוב

נתתי לחבר שלי להתקין את הלאופרד iatkos 2 שזו הגירסא הכי חדשה ניראלי
(אגב אצלי היא עובדת מצויין בלי בעיות)
והוא הוריד את ההתקנה צרב כל דיסק הכניס למחשב שלו ( מחשה נייח שעומד בכל הדרישות המינימליות)המסך עם התפוח עלה והתחיל להסתובב לנצח וההתקנה לא עלתה
מה יכולות להיות הסיבות לכך?
ואיך אפשר לפתור את זה?

shay.hackintosh אמר/ה...

שלום נועם ולירן,
התמיכה דרך הבלוג הופסקה, הדרך היחידה לקבל תשובות לשאלות היא דרך הפורום, כך היא תתועד, תוכלו לשאול שאלות המשך, ואנשים אחרים יוכלו לעזר בתשובות וכמובן תוכלו לקבל תשובות לא רק ממני אלא מפורום שלם,

כתובת הפורום (מצריך רישום קצר ואז תוכלו לראות את כל השאלות והתשובות ולשאול שאלות משלכם):
http://osx86heb.darkbb.com

תודה מראש,
שי.

אנונימי אמר/ה...

היי
א. כל הכבוד על המדריך
ב. יש לי מחשב עם לוח msi התקנתי את iAtkos 1r2
הכל עבר בהצלחה רק שלאחר ההתקנה באתחול שום דבר לא עולה. פשוט סמן מרצד בצד המסך אין שום פעילות בארד דיסק. מה יכולה להיות הסיבה ומה אפשר לעשות?

לירן אמר/ה...

שחר
תביא תמסנגר שלך אני יעזור לך
למרות שאני כבר לא משתמש במק

אנונימי אמר/ה...

תודה,
shaharmore@hotmail.com

shay.hackintosh אמר/ה...

הי שחר,
לתשובות אנא הרשם לפורום ופתח שם נושא חדש ואעזור.

אנונימי אמר/ה...

שלום!
התקנתי היום את המק לpc ושמתי לב שהעכבר לא זז חלק הוא נתקע כזה האם יש פיתרון לזה ?!
ועוד שאלה אני צריך דריבר לכרטיס רשת שלי שהוא :Broadcom Ethernet NIC NetXtreme Desktop 5751

אנונימי אמר/ה...

שלום במישבי יש את הלוח הזה : Gigabyte GA-EP35-DS3P Intel® P35 Express Chipset LGA 775
אך שאני מנסה לעלות מהדיסק את iATKOS 4i הוא לא עולה ומשאיר הודעת שגיאה, לדעתי לא מצאתי בביוס את הפונקציה שאומרת למעבד תפעיל רק ליבה אחת לדגם הזה : Q9450 מה אפשר לעשות בנידון...?

תודה רבה

Dor אמר/ה...

היי שי,

שמי דור

אחרי ביצוע ההתקנה הגעתי לשלב שצריך להציא את הדיסק מכונן DVD.
הוצאתי אותו.
הוא הפעיל את עצמו מחדש.
לחצתי F11 בכדי לבחור את הכונן קשיח שהתקנתי את ה- iATKOS.
בחרתי בכונן קשיח.
הוא ניכנס ל- BOOT DISK הראה לי 7 שניות יורדות..לחצתי ESC
אחרי כן הוא ניסה להפעיל את המערכת.
כמו במדריך הראה לי את ה- LEOPARD לחצתי בחיצים ->/<- ולחצתי ENTER והוא בעצם עשה לי הפעלה מחדש למחשב.
ואז אני חוזר שוב פעם לפעולה..
לוחץ F11 כדי לבחור כונן.....וכו'
בקיצור כל הזמן הוא מבצע לי הפעלה מחדש או ניכנס לי אוטומטית ל- XP

חשוב לציין שלא ביצעתי את ה- DAEWIN BOOTLOADER כי לא היה לי בכלל את האופציה לבחור בהתקנה.

אשמח לתשובה..

תודה,
דור

אריה אמר/ה...

דור שלום
גם לי יש HP6880
ניסיתי להתקין עליו KALWAY 10.5.1
אך ההתקנה הצליחה חלקית בלבד
המערכת עולה רק מה CD ולא מהדיסק

PLS HELP

אריה

עמית אמר/ה...

שלום,
אני מנסה להיכנס להתקנה אבל אני לא מצליח.
אני עושה BOOT לדיסק והוא נתקע לי במסך הראשון עם התמונה של התפוח, מה לעשות?